امتیاز
5 / 1.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,400
نظر شما چیست؟

درباره‌ی کتاب مبانی کارآفرینی

 کارآفرینی به پدیدآوردن ارزشهای مادی و اقتصادی یا پیشه و کار محدود نمی شود، یعنی هرفردی که شرکتی را تأسیس و اشتغال‌زایی کرد، لزوماٌ کارآفرین نیست، بلکه فرد کارآفرین علاوه بر اشتغال‌زایی، بهبود بهره‌وری و رشد و توسعه منطقه را نیز به همراه دارد. در فصول مختلف این کتاب به بررسی مفاهیم کارآفرینی، خالقیت، نوآوری، مهارتهای شغلی، مدیریت کسب وکار، بازاریابی، کسب و کار اینترنتی و تهیه طرح تجاری پرداخته شده در جهت تامین متون درسی کارآفرینی دوره های کاردانی و کارشناسی و درس«کار راه شغلی» تهیه شده است. 

بخشی ازمتن کتاب 

 کارآفرینی یک عامل دگرگونی اجتماعی با زمینه اقتصادی است و به ایجادمشاغل و بهره گیری مؤثر از نیروی انسانی و منابع می انجامد. ره آورد این تلاشها،اشتغال و ثبات نیروهای فعال درجامعه، برآورده شدن نیازهای اساسی خانواده، مانند:خوراک، مسکن، کار، بهداشت، درمان، تحصیل و با رفتن سطح رفاه عمومی ازراه پرداخت مالیات بردرآمد به دولت است. 

 واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی«Entrepreneurship » به معنای«متعهد شدن»  نشات گرفته و ترجمه تحت لفظی آن «واسطه یا دلال» است. کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاد دانان قرار گرفت و طبق واژه نامه «وبستر » کارآفرین شخصی است که ساماندهی و کنترل مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را متعهد می‌شود.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
168
کنگره :
615HB
دیویی :
04/338
کتابشناسی ملی :
9417242
شابک :
4-43-8946-600-978

کتاب های مشابه مبانی کارآفرینی