نظر شما چیست؟

کتاب من مصطفی چمران هستم (مرد روزهای سخت)،از  مجموعه کتاب کودکی نامداران، توسط پرویز امینی نوشته شده و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب من مصطفی چمران هستم

«من مصطفی چمران هستم؛ مرد روزهای سخت» بخش‌هایی از دوران کودکی مصطفی چمران را روایت می‌کند و مناسب گروه سنی نونگاه (بالای ۱۲ سال) است.

مجموعه «کودکی نامداران» (نامداران یک‌صد سال سال اخیر ایران) به کودکی چهره‌های نامدار ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. توضیح کلی درباره این‌مجموعه از این‌قرار است: «هر کودک ایرانی، از نامداران آینده ایران است. هر کودک ایرانی پرچم‌دار هویت ملی ایران است. هر کودک ایرانی اعتماد به نفس ملی ایران است و کودکی نامداران، آینده درخشان کودکان ایران است.»

برشی از متن کتاب من مصطفی چمران هستم

...به مادرم از چیزهایی بگویم که سال‌ها سعی کرده بودم هرگز به زبان نیاورم. لحظه‌ای خواستم از روزی بگویم که خواهرم من را در کودکی به خاطر نشای گوجه فرنگی‌های باغچه خانه سرزنش کرده بود؛ ولی زبان به شکایت باز نکردم و سکوت کردم، چون می‌دانستم که مادرم، گریه‌های آن شب مرا شنیده است. من از همان کودکی سعی می‌کردم، کمتر از مردم انتقاد کنم یا گلایه‌ای داشته باشم صبوری پیشه می‌کردم و تلاشی برای اثبات نظراتم نداشتم.

هرگز کارهای خوبی را که انجام می‌دادم، به زبان جاری نمی‌کردم. اندکی بعد، فاتحه‌ای خواندم و برخاستم. نگاهی به پدرم انداختم. پدرم جلو آمد و من را در آغوش گرفت. لحظه‌ای در آغوش او ماندم. می‌دانستم که دیگر لذت این آغوش را نخواهم چشید. پدرم، کربلایی محمود، شاعر اهل بیت و معتمد مردم فومن بود. صدای موذن‌ها از کوه و دشت و محله‌ها بلند شد. از آغوش پدرم جستم و به سوی نماز شتافتم.

مسجد جامع فومن همیشه لبریز از نمازگزار بود. من و پدرم در انتهای صف نمازگزاران ایستادیم.

بعد از نماز میدان شهر رفتیم که فاصله زیادی با مسجد جامع نداشت. در میدان شهر، جمعیت زیادی برای دیدن کاروان بزرگ کربلایی‌ها جمع شده بود.

تعداد زیادی اشتر و اسب با خورجین‌های بزرگ در گوشه‌ای از میدان شهر جلب توجه می‌کردند. صدای آقا سید شنیده می‌شد. من و پدرم نزد آقا سید رفتیم و سلام کردیم.

متن کتاب من مصطفی چمران هستم

در پشت جلد این کتاب درباره این مجموعه آمده است:

«هر کودک ایرانی، از نامداران آینده ایران است. هر کودک ایرانی پرچم‌دار هویت ملی ایران است. هر کودک ایرانی اعتمادبه‌نفس ملی ایران است و کودکی نامداران، آینده درخشان کودکان ایران است.»

خرید کتاب من مصطفی چمران هستم

برای خرید کتاب من مصطفی چمران هستم، بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و از تخفیف ویژه خرید این کتاب بهره ببرید.

خرید کتاب من مصطفی چمران هستم مشخصات کتاب من مصطفی چمران هستم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نویسنده: پرویز امینی
تصویرگر: سحر فرهادروش
تعداد صفحه: 24
موضوع: روایت کودکانه کودکی شهید مصطفی چمران
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
24
شابک :
9786000110048

کتاب های مشابه من مصطفی چمران هستم