امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشوب بزرگ

کتاب آشوب بزرگ اثر آدریان وولدریج توسط نسیم بنایی و مریم عربی ترجمه شده است.
آشوب بزرگ به آن دسته از جامعه دست پیدا می کند که جنبه دست آموز دارند؛ همان بخشی که زمانی تحصیلکرده ها و افراد ثروتمند در آن دورهم جمع می شدند تا از آن در برابر  آنچه طوفان دائمی می نامند مراقبت کنند؛ آن ها اصناف و اتحادیه هایی بودند که در قرون وسطی به صورت کاماً حرف های شکل گرفته بودند و در عصر صنعتی، خود را احیا می کردند.

درباره نویسنده کتاب آشوب بزرگ

آدریان وولدریج مدیر ویراستاری اکونومیست و همچنین نویسنده ستونی در این نشریه است که به نام جوزف آلویس شومپیتر اقتصاددان اتریشی- امریکایی نا مگذاری شده است. وولدریج پیشتر در دفتر واشنگتن دی سی به عنوان دبیر تحریریه مشغول به کار بود و در ستون لگزینگتون یادداشت می نوشت. او همچنین مدت ها به عنوان گزارشگر بخش مدیریت و بخش بریتانیا برای
اکونومیست فعالیت کرده است. ازجمله کتاب هایی که وولدریج تاکنون نوشته است می توان شرکت: به تاریخچه مختصری از یک ایده انقلابی، خدا بازگشته است، انقلاب چهارم: مسابقه جهانی برای تحول دولت اشاره کرد.

بخشی از متن کتاب آشوب بزرگ

اکونومیستی ها در این کتاب نشان می دهند که کارآفرینان می توانند از سایه خارج شوند و با محصولاتشان بازارهای جهان را به قلمرشان اضافه کنند. همانطور که در میان خشم و خون کشوری آفریقایی صادرکنندگان گل فرودگاه در کنار گلخانه های خود می سازند تا رنگ و بوی ناب تولیداتشان را به اروپا صادر کنند یا اینکه در هند و در لابه لای رنج کودکان کار، ناگهان استارت آپی سربر می آورد که زندگی یک استان را تغییر می دهد. کارآفرینی و سایه نشینی دو مفهوم در تضاد است که تنها در اقتصادی شبیه به ایران می تواند همنشین و دور از رخوت اداری « پادشاهی شخصی» شود. کارآفرینی همان ساختن نظام های اقتصادی کارمند صفت است.

شابک :
9786229547779
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
380
کنگره :
HD۵۸/۸‏‫‬‭/و۹آ۵ ۱۳۹۸
دیویی :
۶۵۸/۴۰۶۳
کتابشناسی ملی :
5660393

کتاب های مشابه آشوب بزرگ