کتاب معمای چین pdf رایگان

رقابت های ژئوپلیتیک در قرن ۲۱ و تغییر موازنه قدرت در شرق آسیا

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معمای چین

کتاب معمای چین توسط محمدحسین باقی نوشته شده است. مجموعه ای که پیش رو دارید متشکل از مجموعه مقالاتی است که از سوی برخی اندیشکده های برجسته جهانی تهیه شده است.

نویسندگان کتاب معمای چین قرن 21 را قرن چین می دانند؛ قرنی که در آن این اژدهای آسیایی از خواب چند صد ساله برخاسته، دوران تحقیر را پشت سر گذاشته و پا در عصر عظمت گذارده است. اگر تا چند دهه پیش، این کشور در بازی های جهانی بازیگر چندانی به حساب نمی آمد اما شرایط به گونه ای رقم خورده که چین دیگر قابل چشم پوشی نباشد

کتاب معمای چین مجموعه ای است فشرده، مختصر و مفید که اطلاعات به روز و فراوانی در مورد چین، مسیر توسعه این کشور و منازعه قدرت در شرق آسیا به خواننده مشتاق ارائه می دهد.

بخشی از متن کتاب معمای چین

در قرن بیستم زمامداران برجسته ای از گوشه و کنار جهان برخاستند اما نام هیچ یک به اندازه مائو چنین تأثیر پایایی نداشته است. گویی نام مائو و جنبش کمونیسم چنان به هم گره خورده که یکی بدون دیگری قابل شناسایی نیست.

او را رهبر و نماد کمونیسم چینی می شناسند. کشوری نام گرفته بود اکنون می رود که به غول اقتصادی جهان تبدیل «کوتوله اقتصادی» که روزگاری شود. با این حال، این دنگ شیائو پینگ بود که استارت توسعه اقتصادی چین را زد.

مائو در ایدئولوژی در جا زد. در حقیقت رادیکالیسم ایدئولوژیک مائو به بن بست رسید و جانشینان او عهده دار عبور دادن چین از ایدئولوژی افراطی به سوسیالیسم شدند. دنگ و اطرافیانش عملگرا بودند و آنان را با ایدئولوژی میان های نبود. شاید یکی از دلایلی که جانشینان مائو اجازه نمی دهند دوران او نقد شود به خاطر عملکرد ترسناک اوست.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
508
کنگره :
DS۷۷۹/۴۶
دیویی :
۹۵۱/۰۶
کتابشناسی ملی :
5726415
شابک :
978-622-95477-0-0

کتاب های مشابه معمای چین