امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت غم و ترس

کتاب مدیریت غم و ترس اثر فاطمه غیور کاظمی توسط انتشارات به نشر منتشر شده است.
همه ما آدم‌ها در طول زندگیمان با اتفاقات ناخوشایند، مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو می‌شویم. در زندگی، همه چیز بر وفق مراد ما نیست و در مسیر زندگی و اهدافمان با محدودیت‌ها، شکست‌ها و سختی‌های زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم.

از همان کودکی که راه‌رفتن را می‌آموزیم، زمین‌خوردن را نیز تجربه می‌کنیم. در این راه، خسته شده‌ایم، غمگین شده‌ایم، دچار تردید شده‌ایم، ترسیده‌ایم و آسیب دیده‌ایم. بنابراین، یکی از احساسات و هیجاناتی که بارها تجربه‌اش کرده‌ایم، غم است.

برای همه ما پیش آمده که چیزی را از دست بدهیم، از انجام کاری نگران باشیم و بترسیم، بعد از به‌دست‌آوردن موفقیتی آن‌طور که فکر می‌کردیم، خوشحال نشویم، در رسیدن به هدفی، شکست بخوریم، دائماً فکرمان مشغول کارهایمان باشد و گذر زمان را حس نکنیم. گاهی احساس کنیم که مغزمان از شدت نگرانی و تعداد مسائلی که درگیرش هستیم، می‌خواهد منفجر شود. ندانیم که چه کاری در حل مشکلاتمان می‌توانیم انجام دهیم. آن‌قدر درگیر مشکلات باشیم که دل‌خوشی برای شادبودن و یا تفریح‌کردن نداشته باشیم.

کتاب مدیریت غم و ترس به کسانی که از هیاجانات درونی و ترس ها و غم های مهار نشده رنج می برند کمک می کند تا مدیریت احساسات خود را باز یابند.

بخشی از متن کتاب مدیریت غم و ترس(کتاب کار )

اگر به گذشته فکر کنیم، احتمالاً می‌توانیم تجربه‌هایی را به یاد آوریم که از ته دل خندیده‌اید و شاد بوده‌ایم. علت‌های شادی، پیامدهای خوشایند مرتبط با موفقیت شخصی و ارتباط میان فردی، اصولاً ضد علت‌های غم هستند. تأثیر شادی بر ما نیز برخلاف تأثیر غم است؛ وقتی غمگین هستیم، احساس بی‌حالی و کناره‌گیری می‌کنیم.

وقتی شادیم، احساس علاقه و معاشرتی‌بودن می‌کنیم. وقتی غمگین هستیم، اغلب بدبینیم، وقتی شادیم خوش‌بین می‌شویم. شادی یکی از خوشایندترین احساساتی است که تجربه می‌کنیم. وقتی شاد و سرحال و بانشاطیم، بیشتر دوست داریم با دیگران باشیم، با اطرافیانمان مهربانانه‌تر رفتار می‌کنیم و حتی کارهایمان را با علاقه بیشتری انجام می‌دهیم.

شادی وظیفه‌ای دوگانه دارد: نخست، به ما کمک می‌کند که برای انجام‌دادن فعالیت‌های اجتماعی اشتیاق داشته باشیم. لبخندهای شادی به تعامل اجتماعی کمک می‌کنند و اگر لبخندها ادامه یابند، به شکل‌گیری روابط و تقویت آن در طول زمان کمک می‌کنند.

صفحات کتاب :
264
کنگره :
‏‫BF۵۷۵‭‬
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۲/۴۶‏‫‬‭
کتابشناسی ملی :
۵۲۲۷۱۸۳
شابک :
9789640227718
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مدیریت غم و ترس(کتاب کار )