کتاب عملیات عطش (چاپی و pdf)

روایت مستند نبردگردان عمار در تنگه ابوقریب

امتیاز
5 / 2.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خرید چاپی
85,000
10%
ت 76,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عملیات عطش

کتاب عملیات عطش اثر جواد کلاته عربی توسط انتشارات 27 بعث منتشر شده است.
پنجاه جلسه (بیش از هفتاد ساعت) گفت و گو با رزمندگان حاضر در صحنۀ عملیات تنگۀ ابوقریب، تنها بخشی از استنادات عملیات عطش است.

کتاب عملیات عطش خاطرات گزیده ای از حدود چهل نفر دربارۀ عملیات تنگۀ ابوقریب است. روایت هایی که به چند خط اصلی از این ماجرا می پردازد.

بخشی از متن کتاب عملیات عطش

شب راه می افتند و صبح می رسند پادگان دوکوهه. از سینه کش پل روگذرِ قطار می روند بالا. یزدی چشمش می افتد به محوطۀ خالی از رزمنده. دلش حسابی می گیرد. دوکوهه بدون بسیجی هایش یعنی سوت و کور. یعنی هیچ.

خیلی از گردان ها بعد از عملیات بیت المقدس 7 رفته اند مرخصی. فقط گردان عمّار توی دوکوهه است و گردان حبیب. یزدی یاد سیدمحمود حسینی می افتد و بغض گلویش را می گیرد. سید، معاونش توی گردان عمّار بود.

چند وقت پیش، یک گردان جدید توی لشکر درست می کنند به نام جعفر طیار. کوثری، سیدمحمود را می گذارد فرمانده اش. گردان جعفر در عملیات بیت المقدس 7 می رود توی دل عراقی ها و محاصره می شود. سید بیشتر نیروهایش را برمی گرداند عقب. اما خودش و چند نفر دیگر اسیر عراقی ها می شوند. این چند وقت، یزدی دل توی دلش نیست. ا گر کسی زیر شکنجۀ بعثی ها زبان باز کند و سید را لو بدهد، چه! حتی نمی تواند بهش فکر کند!

صفحات کتاب :
263
کنگره :
‫‬‮‭DSR۱۶۲۸
دیویی :
۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲۲‬‬
کتابشناسی ملی :
8402998
شابک :
978-622-97974-8-8‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه عملیات عطش