امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل

کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل اثر کامیار فیلسوفی توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
بازیافت روشی است که مطابق با آن، کلیۀ پسماندها را بتوان یا به مواد اولیۀ تشکیل‌دهندۀ آن‌ها تبدیل یا مورد مصرفشان را پیدا کرد. برای اینکه علم و صنعت بازیافت را به‌خوبی درک کنیم، بهتر است به شیوۀ قدیمی مهندسی معکوس دقت بیشتری داشته باشیم.

در کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل سعی شده است مواد اولیۀ اصلی تولید کالاها در دسته‌بندی‌های اصلی فلز، پلیمر، سلولز، شیشه و... توضیح داده شود. علاوه‌بر‌این، تعدادی از کالاهای ترکیبی که امروزه تمایل زیادی به بازیافت و استفادۀ مجدد از آن‌ها وجود دارد، به‌صورت مختصر شرح شده و درمورد بازیافتشان توضیحاتی ارائه شده است.

بخشی از متن کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل

پسماندهای پزشکی آن دسته از زائدات هستند که به‌دلیل ماهیت آلوده یا حضور در چنین محیطی باید جدی‌تر مدیریت شوند. مطالعات آماری در دنیا نشان می‌دهند که ایجاد یک سیستم منظم مصرف، جداسازی، انبارداری و نهایتاً حمل‌ونقل و پردازش می‌تواند ماهیت این زائدات را از معضل به راه‌حل مبدل کند.

این اطلاعات بیان می‌دارند باتوجه‌به نوع کشور (صنعتی یا توسعه‌یافته) و حدود 5% هزینۀ سرانۀ درمان و تخت بیمارستان، حدود 80% زباله‌های مراکز درمانی از نوع عادی و 20% خطرناک یا شبه‌خطرناک است؛ واضح است اختلاط پسماندهای خطرناک و عادی باعث آلودگی کل آن خواهد شد. سالانه چند میلیون نفر به‌دلیل دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

صفحات کتاب :
670
کنگره :
TD۷۹۱
دیویی :
۶۲۸/۴۴
کتابشناسی ملی :
8552457
شابک :
978-622-220-763-2‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل