امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش

کتاب ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش اثر داوود آقامحمدیان توسط انتشارات نسل نو اندیش نتشر شده است.
ذهن‌آگاهی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بشر در حوزۀ خودشناسی و روان‌شناسی دانست. در حال حاضر رویکردهای روان‌شناسی مبتنی بر ذهن‌آگاهی دنیای روان‌شناسی را متحول کرده‌اند و از مؤثرترین و پیشتازترین روش‌های درمان بیماری‌ها و اختلالات جدی ذهنی و روانی، به‌خصوص اضطراب و ترس، به شمار می‌آیند.

ذهن‌آگاهی اوج آرامش است؛ انتهای همۀ خواسته‌های بشر است؛ اتصال انسان است به کائنات و اقیانوس بیکران آگاهی. ذهن‌آگاهی همان حضور در لحظۀ اکنون، شناور شدن در دریای شعور بی‌انتهای عالم و یکی شدن با کل جهان است.

کتاب ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش به معرفی کاربرد ذهن‌آگاهی در عمل و زندگی روزمره می ‏پردازد. مبانی نظری ذهن‌آگاهی در کتاب‌های قبلی نگارنده به‌تفصیل شرح شده‌اند.

بخشی از متن کتاب ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش

ذهن‌آگاهی به بیان ساده یعنی حواس‌جمع بودن و بیداری 100% و آگاه بودن به همۀ رخدادهای بیرونی و درونی ما در لحظۀ حال؛ به‌صورتی‌که هیچ‌گونه پیش‌داوری درباره درست یا نادرست بودن اتفاقات بیداری، حواس‌جمعی و آگاهی ما را تحت‌تأثیر قرار ندهد.

ذهن‌آگاهی کیفیتی از بیداری است که در آن ما از آگاه بودن خود مطلع می‌شویم؛ یعنی متوجه می‌شویم که در حال فهمیدن هستیم و وقتی فکر می‌کنیم، پی می‌بریم که در حال اندیشیدن هستیم. به بیان ساده، هم موضوعی را که دربارۀ آن فکر می‌کنیم می‌بینیم، هم متوجه پدیدۀ تفکر هستیم و هم متوجه فکرکننده.

این کیفیت بیداری شاید برای همه به‌راحتی قابل‌درک نباشد، اما وقتی بیشتر توضیح داده شود، متوجه خواهیم شد که مفهومی بسیار ساده و قابل‌فهم است. اما وقتی پای عمل به میان می‌آید، خواهیم دید که رسیدن به حالت ذهن‌آگاهی آن‌قدرها هم راحت نیست و درواقع، ذهن‌آگاهی پیچیده‌ترینِ مسئلۀ سادۀ عالم است.

کتابشناسی ملی :
8460354
شابک :
622-220-750-2‬‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
102
کنگره :
BF۶۳۷‬‬
دیویی :
۱۵۸/۱

کتاب های مشابه ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش