امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قوانین روزانه

کتاب قوانین روزانه اثر رابرت گرین با ترجمه فاطمه باغستانی توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. قوانین روزانه کتابی است برای هرروزتان. شما در هرروز فقط و فقط یک قانون ساده، مختصر و بسیار جذاب را می‌خوانید.

این قوانین ترکیبی از تمام کتاب‌های رابرت گرین علاوه‌بر سخنرانی‌های اوست و یکی از جذابیت‌های بسیار خوب آن این است که بخشی از آن مربوط به یکی از کتاب‎های ایشان است که هنوز وارد بازار جهانی نشده است.

رابرت گرین طبق روش دیرینه خود، برای نوشتن هریک از آثارش به سال‌ها تحقیق تاریخی و مطالعه می‌پردازد. شما آن‌قدر خوش‌شانس هستید که در کتاب قوانین روزانه با گنجینه کهن خرد او روبه‌رو شده‌اید.

در کتاب قوانین روزانه علاوه‌بر مرور کتاب‌های قبلی رابرت گرین (۴۸ قانون قدرت، ۳۳ استراتژی جنگ، قوانین طبیعت انسان، استادی، هنر اغواگری) با مطالبی روشنگرانه از تمامی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های او و از همه خاص‌تر، با کتاب آینده او هنر تعالی نیز روبه‌رو خواهید شد.

این کتاب را می‎توانید به حالت انتخاب تصادفی بخوانید و هریک از مطالبی که دلتان می‎خواهد و با حال‌و‌هوایتان در آن لحظه خاص زندگی تناسب دارد انتخاب کنید. اما توصیه من این است که قوانین روزانه را از صفحه نخست تا صفحة آخر دقیق بخوانید و اجازه دهید کتاب به‌ترتیب تاریخ‌های میلادی هرآنچه دوست دارد در اختیارتان بگذارد.

به‌این‌ترتیب شما در هر موضوعی عمیق خواهید شد، ذهنتان را پاک می‎کنید و عادت می‌کنید چطور همه‌چیز را آن‌طور که واقعاً هستند و نه آن‌طور که شما فکر می‎کنید، ببینید. بخشی از این عادت آن است که تا جایی که امکان دارد یادداشت بردارید و در یادداشت‌هایتان مطالب این کتاب را با تجربیات خودتان در گذشته و امروز مرتبط کنید. حتی بهتر است که برخی از رویه‎ها و مفاهیم این کتاب را تمرین کنید و در تجربه‎های واقعی به کار ببندید تا اثر آن را ببینید.

سرانجام قوانین روزانه را نوعی رمان تربیتی بدانید. رمان تربیتی که به زبان آلمانی بیلدونگسرمان  نامیده می‎شود به معنای رمانی برای «رشد» یا «یادگیری» است و ژانری ادبی است که در قرن هجدهم باب شد و تا به امروز رواج دارد.

بخشی از متن کتاب قوانین روزانه

شما صاحب نیرویی درونی هستید که تمایل دارد شما را به‌سوی رسالت زندگی‌تان هدایت کند. این رسالت زندگی همان چیزی است که قرار است در دوران زندگی خود به آن دست یابید. این نیرو در کودکی برایتان روشن و شفاف بود و شما را به‌سوی فعالیت‌ها و موضوعاتی هدایت می‎کرد که با گرایش‌های طبیعی شما هماهنگ بودند و نوعی کنجکاوی عمیق و بدوی در شما به وجود می‎آورد. در سال‌های پس از کودکی این نیرو کمرنگ‎تر شد، زیرا شما بیشتر به والدین و دوستان گوش دادید و نگرانی‌های روزانه‌ای داشتید که این ندا را محو کرد.

همین محو شدن ندای درونی می‌تواند منبع ناشادی ما باشد، زیرا پیوندمان را با آنچه هستیم و ما را یگانه ساخته از دست داده‌ایم. نخستین حرکت به‌سوی استادی، همیشه درونی است. این حرکت درونی آن است که بدانید واقعاً چه کسی هستید و با آن نیروی ذاتی دوباره ارتباط برقرار کنید. اگر این نیرو را به‌روشنی بشناسید، راهی به‌سوی مسیر مناسب شغلی خود خواهید یافت و همه‌چیز سر جای خودش قرار خواهد گرفت. هرگز برای شروع این روند دیر نیست.

صفحات کتاب :
430
کنگره :
BD438
دیویی :
303/3
کتابشناسی ملی :
8695030
شابک :
978-622-220-770-0‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه قوانین روزانه