امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دادشهر

کتاب دادشهر اثرمحمد اسماعیل قاسمی طوسی توسط انتشارات سردار شهید طوسی منتشر شده است.
«دعا» به عنوان یکی از مهمترین آموزه های مکتب شیعه، نزد پیامبر اعظم(صل) و حضرات معصوم(عهم) از جایگاه والایی برخوردار است؛ تا جایی که میتوان این اهمیت را در دوره های مختلف تاریخ امامت شیعی به تماشا نشست.

یکی از این دعاها، «دعای امام زمان (عج)» است که با توجه به رسالت جهانی حضرت بقیه‌الله(عج) مبنی بر راهبری صحیح مردم در قالب تأسیس حکومت عدل جهانی، به نظر می رسد، دعای حاضرِ غایب، آرزوها و بلکه مطالبات ایشان را ترسیم می‌کند.

می‌توان گفت که حضرت صاحب الزمان (عج) درصدد ارائه «نقشه راه» و «طرح جامع خویش» برای تاسیس حکومت جهانی خویش بوده و تقریباً همۀ اصناف و طبقات سنّی و اجتماعی را مدّنظر قرار داده است و بر این اعتقاد است که هرگاه مجموعه‌های یادشده اصلاح شوند جامعه بشری از پرتگاه‌ها رهیده و بر سبیل نجات دست خواهد یافت و در واقع از آرمان های جامعۀ تأسیسی خویش، سخن می‌گویند. در کتاب دادشهر گذری داریم بر دعای «اللهم الرزقنا توفیق الطاعه» از امام عصر (عج).

بخشی از متن کتاب دادشهر

هرچند گناهان صغیره فی نفسه خیلی خطرناک به حساب می آید، اما تکرار و انباشت آن گناه صغیره می تواند زمینه ساز ارتکاب و تبدیل به گناهان کبیره بشود.

امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می فرمایند:«الصغائر مِنَ الذّنوب طُرُقٌ الی الکبائر، و من لم یَخفِ اللهَ فی القلیل لم یَخفهُ فی الکثیره، ارتکاب گناهان کوچک، مقدمه ای برای انجام گناهان بزرگ است، کسی که نسبت به گناهان کوچک از خدا نترسد از گناهان بزرگ هم، بیمی به خود راه نخواهد داد».

دیویی :
‏‫‬‮‭‭۲۹۷/۷۷۴‬
کتابشناسی ملی :
۵۷۷۶۴۷۷
شابک :
978-622-95726-6-5
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
226
کنگره :
‫‭‏‫‬‮‭BP۲۷۰

کتاب های مشابه دادشهر