امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خشت زرین (جلد پنجم)

کتاب خشت زرین (جلد پنجم) از مجموعه کتاب های خشت زرین که دربردارنده مقالاتی پیرامون خانواده؛ سلامت و رسانه می باشد توسط انتشارات سردار شهید طوسی منتشر شده است.

از مهم ترین اهداف و نیازهای بشر، دست یافتن به حیات طیبه همراه با آرامش و امنیت روانی است؛ از آ نرو انسان در راستای دست یابی به این هدف مهم، از طرق منطبق با فطرت خویش وارد می گردد و آن استمداد از دین است. مکتب اسلام با الهام از آیات و روایات، ارائه دهنده مجموعه‌ای از مفاهیم اعتقادی و دستورالعمل های رفتاری است که او را به سرمنزل مقصود در تأمین بهداشت و سلامت روانی خواهد رساند.

 اهمیت بررسی این موضوع از آ نجایی شکل می‌گیرد که تأمین سلامت روانی افراد جامعه بر رشد اجتماعی آن تأثیر مستقیم داشته و به سالم‌سازی محیط اجتماع منجر می‌گردد.

بخشی از متن کتاب خشت زرین (جلد پنجم)

خانواده به عنوان هسته مرکزی جامعه، نقش اساسی را در تشکیل اجتماعی متعادل و متعالی و سالم و امیدوار، ایفا می نماید. قرآن پیوند ازدواج را موهبتی برای انسان برای رسیدن به سکون و آرامش معرفی می‌نماید و می‌فرماید:«وَ مِنْ ءَایاتِهِ أنْ خَلَقَ لَکمُ مِّنْ أنفُسکمْ أزْوَاجًا لّتَِسْکنُواْ إلَیهَا وَ جَعَلَ بَینَکم مَّوَدَّه وَ رَحْمَه إنَّ فی ذالکَ لآیاتٍ قَِوْمٍ یتَفَکرُونَ؛ و یکی از آیات او این است که برای شما از خود شما همسرانی خلق کرد تا به سوی آن ها میل کنید و آرامش گیرید و بین شما مودت و رحمت قرار داد و در این امر نشانه هایی است برای مردمی که تفکر کنند.

کلمه مودت تا حدودی به معنای محبتی است که اثرش در مقام عمل ظاهر باشد، در  نتیجه نسبت مودت به محبت نسبت خضوع است به خشوع، چون خضوع آن خشوعی را گویند که در مقام عمل اثرش هویدا شود، به خلاف خشوع که به معنای نوعی تاثر نفسانی است، که از مشاهده عظمت و کبریایی در دل پدید می آید.

صفحات کتاب :
164
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۴۳‏‫‬‮‭‏‫‭/خ۵ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۶/۸۵
کتابشناسی ملی :
۵۶۵۶۶۹۲
شابک :
9786229572658
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه خشت زرین (جلد پنجم)