امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیین دل شکستگی

کتاب آیین دل شکستگی اثر رضوان مهدوی توسط انتشارات سردار شهید طوسی منتشر شده است. معرفت و بینش آدمی مهم ترین نقش و همچنین بیشترین تأثیر را در سعادت و شقاوت او خواهد داشت و بدیهی است کسب معرفت ضروری ترین نیاز بشری محسوب می شود.

نگارنده سعی نموده از نخستین روزهای وصول به مرحله کاوشگری و فعالیت ذهنی نسبت به انجام تحقیق های گسترده و البته در حد توان در حوزه مسائل اعتقادی و به صورت کاربردی اقدام نموده و نتیجه دانش و تحلیل خویش را در اختیار جامعه قرار دهد. 

کتاب کتاب آیین دل شکستگی حاصل عموم مطالبی است که وی طی سال های متمادی در عرصه دین ورزی به رشته تحریر درآورده که البته پس از حذف مطالب مقید به زمان، تقدیم محضر مخاطبان محترم می گردد.

محتوای کتاب در هشت فصل و یک خاتمه تنظیم شده که امید است پس از مطالعه برای خواننده، دست آوردهای معرفتی حاصل شود. علت نام گذاری عنوان کتاب، که مرتبط با نام نویسندگی مؤلف نیز است، قداستی است که وی برای دل شکستگی و مرتبه معنوی و روحانی آن در چارچوب اعتقادی خویش قائل بوده که در فراز جداگانه ای و در قالب دل نوشته ای به توضیح مختصر آن
پرداخته می شود.

بخشی از متن کتاب آیین دل شکستگی

هدف از بعثت پیامبران، هدایت انسان ها با تبیین معارف و زدودن جهل از جامعه بوده است که پس از آن انسان بتواند گام در جهت وصول معبود بنهد.

جهل بشری سرچشمه اتفاقات شوم در تاریخ است. از حادثه عاشورا گرفته تا جنایات سده اخیر همه و همه منشعب از ناآگاهی است. وقتی سخن از نادانی به میان می آید به طور حتم بدین معنا نیست که انسان هیچ اطلاعاتی در ذهن خویش ندارد؛ خیر، بلکه اشکال زمانی پدید می آید که آگاهی ناقص یا معیوب، ذهن انسان را در سیطره خویش قرار داده و راه معرفت نوین را مسدود می نماید.

صفحات کتاب :
300
کنگره :
BP258‏‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‬‮‭297/72
کتابشناسی ملی :
6154609
شابک :
9786229572672
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آیین دل شکستگی