امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الاهیات قرآنی (دفتر پنجم)

کتاب الاهیات قرآنی (دفتر پنجم) نوشته جمعی از نویسندگان توسط انتشارات سردار شهید طوسی منتشر شده است.
مطالب کتاب الاهیات قرآنی (دفتر پنجم)، دربردارنده مقالات کلامی و فلسفی (پیرامون وحی و عصمت) می‌باشد.

مجموعه شش جلدی الاهیات قرآنی، برگرفته از مجموع 60 مقاله دوفصلنامه علمی-ترویجی الاهیات قرآنی به گزینی شده و در دو روی آورد کلی «تفسیری- قرآنی» و «کلامی-فلسفی» هر کدام در سه دفتر، متشکل از 56 مقاله منتشر شده است.

در فرهنگ اسلامی شناخت وحی و کیفیت نزول آن بر قلب حضرت پیامبر(ص) تا این اندازه از اهمیت برخوردار است که صدرالمتالهین شیرازی معتقد است: همانگونه که به هر مؤمنی ایمان به آنچه بر پیامبران فرو فرستاده شده لازم است، دانستن چگونگی نزول وحی نیز بر عهده هر عالم است.

کتاب الاهیات قرآنی (دفتر پنجم) درصدد است با ارائه تعریفی از مفهوم وحی، به اقسام و اشکال آن و نیز بررسی نظریات مفسّران و متکلّمان مسلمان درباره کیفیت و طریقه نزول کامل ترین و عالی ترین دستاورد وحی اسلامی( قرآن کریم) بر قلب حضرت پیامبر بپردازد.

بخشی از متن کتاب الاهیات قرآنی (دفتر پنجم)

اقسام سه گانه فرود وحی بر پیامبر(ص) عبارت است از:

الف. وحی مستقیم و بدون واسطه. ب. خلق صوت که به موجب آن وحی به گونه‌ای به گوش پیامبر(ص) می‌رسید که کسی جز ایشان آن را نمی‌شنید. ج. القای وحی به وسیله فرشته وحی.

البته لازم به ذکر است که بر خود پیامبر اکرم نیز به جز وحی رسالی، وحی های دیگری نیز می شده است؛ به بیان دیگر قرآن کریم، همه آن چیزی نیست که بر پیامبر وحی شده است.

صفحات کتاب :
206
کنگره :
‏‫‭BP65/3‏‫‬‭/‮الف‬7 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭297/159
کتابشناسی ملی :
5491318
شابک :
9786229978856
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه الاهیات قرآنی (دفتر پنجم)