امتیاز
5 / 3.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اعتیاد

کتاب اعتیاد توسط مجتبی جزایری و امیرهوشنگ مهریار نوشته شده است. در آستانه ورود به قرن بیست و یکم، جوامع بشری با معضلی به نام سوء مصرف مواد مخدر دست به گریبان هستند و با وجود تمامی کوشش های به عمل آمده و هزینه های گزاف در مسیر مبارزه با این معضل بزرگ اجتماعی-روانی، هنوز راه حل قابل قبول و مناسبی برای چیره شدن بر این پدیده شوم جهانی به دست نیامده است.

کشور ما ایران نیز به دلیل قرار گیری در یکی از مهمترین مسیرهای حمل و نقل مواد افیونی و همچنین به دلایل تاریخی و اجتماعی متعدد، یکی از اصلی ترین قربانیان سوء مصرف مواد مخدر در جهان به شمار می رود و با وجود اینکه طی بیست سال گذشته نیروهای انسانی بسیاری را در مسیر مبارزه با این معضل شوم قربانی نموده و متحمل هزینه های گزافی از محل سرمایه های ملی گردیده است، به نظر نمی رسد که نتایج حاصل شده برای مردم و مسئولین رضایت بخش باشد.

این واقعیت ما را ترغیب می کند که کوشش بیشتری در جهت شناخت علمی و درست نسبت به اصل موضوع اعتیاد به عمل آوریم. نقاط  ضعف و قوت کوشش های صورت گرفته در جهت مبارزه با این انحطاط را به درستی ارزیابی نماییم و نیز با بهره گیری از تجارب موفق سایر جوامع و عدم تکرار تجارب شکست خورده آن ها راهکارهایی متناسب با وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی خود بیابیم و به کار گیریم.

کاهش تقاضا به عنوان اصلی ترین بخش از سیاست های مبارزه با مواد مخدر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. موفقیت در این بخش، نیازمند اجرای برنامه های وسیعی به منظور پیشگیری از گرایش افراد سالم به مواد قابل سوء مصرف، کمک رسانی به افراد آلوده به مواد به منظور فائق شدن بر وابستگی خود، و نیز تجهیز نمودن جامعه با امکانات مورد نیاز برای یاری رساندن به گروه های در معرض خطر یا درگیر مصرف و البته خانواده های آنان برای مقابله با آثار و عوارض سوء مصرف مواد است.

با توجه به اینکه عمده کوشش هایی که تا کنون در کشور ما صورت گرفته تنها در جهت تحدید مواد افیونی به منظور کاهش دسترسی متقاضیان به این بلای خانمان بر انداز بوده و کمتر به کاهش تقاضا پرداخته شده است، مجموعه حاضر بر آن شد تا توجه و تمرکز بیشتری بر این جنبه از مبارزه نموده، بکوشد تا جوانب مختلف این معضل بزرگ را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل ویژه قرار دهد که ما حصل کوشش بی دریغ جناب آقای دکتر امیرهوشنگ مهریار و جناب آقای دکتر مجتبی جزایری در این کتاب تحت عنوان «اعتیاد: پیشگیری و درمان» گرد آوری شده است و گفتنی اینکه بر اساس رای هیات داوران اولین دوره انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تقدیرنامه ای به پاس تلاش و مساعی این دو بزرگوار در تالیف و نگارش اثر مذکور به ایشان تعلق گرفت.

در همین راستا و به منظور حمایت از این مبارزه ملی، نشر دیجیتال موج کتاب بر آن شد تا این اثر ارزشمند را با خوانش پر صلابت آقای بابک مینایی گوینده توانمند به صورت صوتی در اختیار مخاطبان و دغدغه مندان قرار دهد.شایان ذکر است  نشر دیجیتال موج کتاب در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز نموده و تا کنون با بهره گیری از کادر حرفه ای و مجرب و با همکاری پیشکسوتان عرصه گویندگی و صدا در کنار گویندگان و صداپیشگان جوان و خوش آتیه، ده ها عنوان کتاب صوتی را به مخاطبان عرضه نموده است.

گفتنی است نشر دیجیتال موج کتاب به منظور تامین سلایق مخاطب خود و نیز احترام به مخاطب، سبک خاص و نوینی را در تهیه و تدوین کتاب های صوتی با وسواسی منحصر به فرد در آمیخته که ماحصل این کوشش بی دریغ را می توان در آثار این مجموعه به وضوح مشاهده کرد.


کتاب های مشابه اعتیاد