امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهار شهر بلند از ایلام باستان

کتاب چهار شهر بلند از ایلام باستان اثر استوارت هریس با ترجمه مجید مجیدی راد، معرفی شاهکارهای ادبی دوران ایلام (ایران) باستان است.
برای اولین بار است که ترجمه چهار شعر از آن زمان منتشر می شود. در این کتاب نظام نوشتاری ایلامی خطی به طور کامل با شیوه ای نو رمزگشایی شده است.

کتاب چهار شهر بلند از ایلام باستان پژوهشی جدید در رمزگشایی نظام نگارشی ایلامی خطی و دریچه ای به دنیای ادبیات ایران باستان است.

در بخش هایی از کتاب چهار شهر بلند از ایلام باستان، نویسنده اثرپذیری فرهنگ و ادبیات ایلام باستان از اروپای باستان را مدعی می شود که بر اساس پژوهش های جدید این موضوع قابل تایید نیست و برعکس بوده است.

بخشی از متن کتاب چهار شهر بلند از ایلام باستان

ایلامی خطی، خط نوشتاری ایلام به مدت 200 سال، از سال 2200ق.م تا سال 2000 ق.م بوده است. این خط زمانی کنار گذاشته شده بود که سارگون اکدی ایلام را فتح کرد و زبان را به اکدی که به خط میخی نوشته می شد، تغییر داد.

بر اساس روال حکومت داری سارگون، سوابق رسمی از بین رفتند. بیشتر چیزهایی که باقی مانده اند یا بر روی جام های نقره ای گران قیمتی هستند که پنهان شده بودند یا سنگ هایی که دارای کتیبه اکدی نیز بودند.

متون باقی مانده بیشتر کتیبه های سلطنتی شوش هستند. از این رومتن های کمی باقی مانده اند که با حروف الفبا خوانده می شوند. چهار مورد از این ها شاهکارهای سرایش هستند که بر خلاف نوشته های معاصرند.

صفحات کتاب :
102
کنگره :
‏‫‭P943
دیویی :
‏‫‭491/998
کتابشناسی ملی :
8765255
شابک :
978-622-5764-02-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه چهار شهر بلند از ایلام باستان