کتاب همگام با حماسه (نقش شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس) pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همگام با حماسه (نقش شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس)

کتاب همگام با حماسه بیانگر نقش و عملکرد مردم شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس می‌باشد. کتاب متشکل از 936 صفحه در ده فصل تنظیم شده است. فصل اول به پیشینه‌‌ی ابرکوه، چرایی و چگونگی جنگ تحمیلی و نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات اشاره دارد. فصل دوم مربوط به مقایسه‌ی آماری، فصل سوم معرفی اجمالی شهدای گران‌قدر و فصل چهارم متعلق به جانبازان و آزادگان است.

در فصل پنجم نقش سازمان‌های نظامی و انتظامی(ارتش، سپاه، نیروی انتظامی) بررسی شده است. فصل ششم به نقش سازمان بسیج مستضعفین اختصاص یافته و فصل هفتم نقش اقشار و اصناف مختلف مردم را مورد بررسی قرار داده است. در فصل هشتم، نقش ادارات، نهادها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی بیان شده است.

فصل نهم و دهم کتاب همگام با حماسه (نقش شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس) به جلوه‌های ایثار، شوخ‌طبعی‌ها و زنگ تفریح در جبهه پرداخته شده است. امید است بتوانیم مجموعه‌ای در خور مردم شریف ابرکوه که به حق در راستای دفاع از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور عزیزمان سنگ تمام گذاشتند، تهیه و تقدیم نماییم.

گزیده کتاب همگام با حماسه (نقش شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس)

جانبازان شیمیایی، گمنام ترین و سربلندترین قهرمانان جبهه ی حق علیه باطل در دوران دفاع مقدسند. ردپای آن ها را در تمامی جبهه های غرب و جنوب می توان دید. آن ها گاه در لابلای کوه های سر به فلک کشیده ی کردستان به جست وجو و دفاع مشغول می شدند و گاه در میان امواج خروشان کارون و اروند، در پی دیدار دلدار، تن به طوفان دریا سپرده اند که حکایتشان یک تاریخ حادثه را در برابر ما آشکار می کند.

77 نفر از جانبازان ابرکوه از گازهای شیمیایی بی نصیب نمانده و با درصدهای مختلف دچار مشکلات خونی، داخلی، تنفسی، پوستی و... می باشند. تاکنون 2 نفر از این عزیزان به نام های محمود عادل زاده و عبدالمجید بصیری با تحمل سال ها درد و رنج جراحات طاقت فرسا به درجه ی رفیع شهادت نائل آمده اند، که در فصل مربوط به شهدا ذکر شده است.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
936
کنگره :
‏‫‏‫‬‮‭DSR1625‏‫‬‭/‭‬ب223ه‍8 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
3568130
شابک :
7-70- 6574 - 600- 978

کتاب های مشابه همگام با حماسه (نقش شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس)