نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مناجات سرگالش

کتاب صوتی مناجات سرگالش نوشته‌ی ارسلان رسولی عمارلویی که توسط نشر سلسله به چاپ رسیده و توسط نوار فایل صوتی این اثر تهیه شده است. این کتاب، یک مناجات با خدا است که در قالب کتاب، تدوین شده است. زبان این مناجات‌نامه مسجع و نیایش‌گونه اما ساده و گیراست. کلمه‌ٔ «سرگالش» به معنی گاوبان یا پاینده‌ٔ گاو است.

درباره نویسنده کتاب مناجات سرگالش

ارسلان رسولی، نویسنده‌ی کمتر شناخته شده‌ای که کتاب‌های دانش آموز تنبل و آقا معلم نیز از آثار اوست؛ مناجات سرگالش را نیز که یک مناجات با خداست را در قالب کتاب تدوین کرده است. این نویسنده، در شرایط سخت تنهایی خود در دنیای نویسندگی‌اش آثاری پدید آورده و حتی در جایی در مورد آثارش و شناخته نشدنش نیز گفته است: «هیچ دردی برای یک نویسنده بدتر از این نیست که کتاب‌هایش را در اطراف سطل زباله و یا رودخانه و جوی آب گل آلود پیدا کند.»

رسولی، اهل شمال ایران است. انتخاب کلمه‌ی سرگالش در ادامه‌ی مناجات او با خدا- که به معنی گاوبان یا پاینده‌ی گاو است- نوعی کنایه از سادگی یک روستایی مازندرانی است که با زبانی شعرگونه با خدا صحبت دارد و با زبان ساده به مناجات با او می‌پردازد. نثر این نویسنده، ساده و گیراست و به دل می‌نشیند. او مجموعه شعر پای خورشید را نیز در دست چاپ دارد.

گزیده کتاب مناجات سرگالش

«الهی!

پشیمان و درمانده‌ام

سیه رو، شکسته دل و خسته‌ام

به درگاه تو آمدم با امید

امیدم تویی؛ من نی‌ام ناامید!»

سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مناجات سرگالش