امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 101 ترفند برای موفقیت فارغ التحصیلان

کتاب 101 ترفند برای موفقیت فارغ التحصیلان نوشته سوزان مورم و تهیه شده در انتشارات کهکشان دانش است. نویسنده در مقدمه، درباره کتاب خود چنین می گوید: از این کتاب در راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. از اول تا آخر آن را بخوانید، یا از فصل یا نکته‌ای که بیش‌تر برای‌تان جالب است شروع به خواندن کنید.

این کتاب، کتاب زندگی شماست. بعد از خواندن کامل هر نکته، می‌توانید مفهوم را با نگاهی به عناوین تقویت نمایید. این کتاب برای فارغ‌التحصیلانی که وارد زندگی شده‌اند نوشته شده، ولی به عنوان ابزار باارزش برای هر کسی نیز می‌تواند باشد.

بعضی کتاب‌ها را باید خواند و از آن‌ها لذت برد، بعضی‌ها را باید خواند و به آن‌ها عمل نمود. این کتاب مثل هر دو مورد است. امیدوارم از آن‌چه می‌خوانید لذت ببرید و به عنوان نتیجه، زندگی متفاوتی را تجربه کنید. زندگی من با نوشتن این کتاب عوض شد، می‌دانم زندگی شما نیز با خواندنش عوض می‌شود.

گزیده کتاب101 ترفند برای موفقیت فارغ التحصیلان

الفبای دنیای واقعی: رمز رفتاری شما برای زندگی

بزرگ‌سالی: شما الان برای ادامه زندگی‌تان یک بزرگ‌سال هستید. به عنوان یک بزرگ‌سال، دیگران از شما توقع دارند که نگاه، کارها و لباس پوشیدن شما حرفه‌ای و مناسب باشد. الان مهم است که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند. حفظ شخصیت شما عالی و دل‌گرم کننده است. ولی انتظار می‌رود میزان مشخصی از انطباق و نبوغ در ظاهر و رفتار فرد باشد.

بهتر بودن: سعی کنید از آن‌چه نیاز دارید باشید هم بهتر باشید. شما در حال پیش‌رفت هستید، در مدرسه‌ی زندگی دانش‌آموز باشید. سعی کنید عالی باشید. به دنبال راه‌های جدید برای انجام کارها باشید و از تغییر نهراسید. تلاش کنید هر روز خود را به صورت حرفه‌ای و شخصیتی بهبود بخشید.

کنترل کردن: کنترل زندگی خود را به عهده بگیرید. اجازه ندهید زندگی شما را کنترل کند. تصمیم بگیرید چه می‌خواهید. سست عنصر نباشید. زندگی لباس نیست. هر تصمیمی که می‌گیرید ممکن است شما را به سمت اهداف‌تان ببرد یا از آن‌ها دور کند. تصمیمات خوب بگیرید. همان‌طور که کمدین معروف، تیم الن، یک‌بار گفت: اگر برای زندگی‌تان تصمیم نگیرید زندگی این کار را می‌کند.

رویا: جرأت رویاپردازی برای رویاهای ناممکن داشته باشید. اگر رویای آن را در سر دارید می‌توانید آن را خلق کنید. این بستگی به این دارد که  به چه کاری تمایل دارید. به کسانی که می‌خواهند رویاهای شما را نابود کنند توجه نکنید. بعضی‌ها تلاش می‌کنند آن‌ها را نابود کنند و گاهی نیز موفق می‌شوند. اگر فکر می‌کنید رویاها غیرممکن هستند، از کسی که رویاهای ناممکن را ممکن کرده بپرسید. آن‌ها به شما خواهند گفت که رویاهای شما به واقعیت خواهند پیوست.

اشتیاق: اشتیاق مسئله‌ی بسیار مهم و مُسری‌ است. کسانی که با آن‌ها کار می‌کنید را تحت تاثیر قرار دهید، محیط کاری دل‌پذیر و معناداری برای خود بسازید. اگر در کاری که انجام می‌دهید اشتیاق ندارید، به سراغ کار دیگری بروید. زندگی کوتاه‌تر از آن است که اشتیاق شما را محدود کند.

شکست: وقتی در مدرسه دچار شکست می‌شوید، عقب می‌مانید. وقتی در زندگی شکست می‌خورید، پا پس می‌کشید. شکست، موقتی است و دلیلی برای خجالت کشیدن وجود ندارد. بعضی از بزرگ‌ترین پیروزی‌ها نتیجه‌ی بدترین شکست‌ها هستند. هر شخصی با کشمکش‌های فردی، شکست‌ها و لحظاتی از واقعیت تلخ مواجه می‌شود. دانش‌آموز یادگیرندهِ از شکست خود باشید. بابت شکست‌های‌تان خجالت‌زده نشوید. خجالت در عدم تلاش است.

کتابشناسی ملی :
5632504
شابک :
978-600-6524-50-4
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
291
کنگره :
‏‫‬‮‭HF5386‏‫‬‮‭/م8م8 1398
دیویی :
‏‫‬‮‭650/1

کتاب های مشابه ۱۰۱ ترفند برای موفقیت فارغ التحصیلان