امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انسان استاندارد

کتاب انسان استاندارد نوشته داریوش قاسمیان دستجردی (1339)، نویسنده معاصر ایرانی است. این کتاب دربردارنده دیدگاه‌های نویسنده درباره ویژگی‌های انسانی مطلوب است.

گزیده کتاب انسان استاندارد

در جریان زندگی، در محیط خانه و خانواده، محل کار و یا در موقعیت‌های مختلف اجتماعی که در آن قرار داریم و یا قرار می‌گیریم مواجه با رفتارها و اعمالی می‌شویم که از ما سر می‌زند و شخصیت اجتماعی ما را شکل می‌دهد؛ اینکه در این برخوردها نوع رفتار ما از چه تربیت و اخلاق، و از چه نوع عکس‌العملهای رفتاری ناشی شود چیزی است که مشخص می‌کند که حد و حدود ما از نظر شخصیت انسانی از چه شعور و کمالی برخوردار است.

در بخش‌های مختلف این کتاب بطور مختصر تلاش شده است تا اخلاق و رفتارهای مختلف اجتماعی را بررسی و جایگاه خاص آن ها را در یکی از وضعیت‌های انسان متعالی؛ انسان اجتماعی؛ انسان رو به رشد، و آدم درجۀ 3 گنجانده و رفتارهای مختلف آدمی را در قالب این چهار حالت معرفی کند تا برای خواننده روشن گردد که اگر عادت به یکی از این رفتارها (چه خوب و چه بد) دارد در ارتباط با آن رفتار خاص در چه درجۀ شخصیتی قرار می‌گیرد، و در صورتی که رفتارش اشتباه است آن را با رفتار صحیح‌تر درجۀ شخصیتی بالاتر خود اصلاح کند.

کتابشناسی ملی :
7417205
شابک :
978-622-674634-2
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
85
کنگره :
‏‫‭BF199‬‬
دیویی :
‏‫‭150/1943‬‬

کتاب های مشابه انسان استاندارد