امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درس نامه مهارت های زندگی

کتاب درس نامه مهارت های زندگی اثر جابر آقایی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. موفقیت در زندگی با این حکمت و شرایطی که دارد، بسته به درست زندگی کردن است. هرچند شرایط ویژهای بر زندگی حاکم است، اما برای کسانی که راه و روش مواجهه با هرکدام از وضعیت های خاص را بدانند، راهی روشن و آیندهای خوشایند خواهد بود. اینجاست که مسئله مهم (مهارت های زندگی) رخ می نماید.

مهارت های زندگی، عبارت اند از توانایی های انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با چالش ها و ضروریات زندگی روزمره خود مواجه شود. با این بیان روشن می شود که مسئله مهارت های زندگی، اهمیت و ضرورت حیاتی دارد. خوشبختانه در منابع اسلامی علاوه بر منابع غربی به این مسئله توجه جدی شده و قبل از اینکه سازمان بهداشت جهانی به این موضوع بپردازد اسلام عزیز ما سال ها قبل توجه ویژه به این مباحث و ضرورت یادگیری و پرداختن به ابن مباحث را داشته است که جا دارد کار گستردهای در روایات در این زمینه انجام بگیرد. در این درسنامه فقط به برخی از مهارت های زندگی اشاره شده و امید است که مقدمه ای باشد برای کارهای اساسی تر و آموزش های بنیادی تر در این زمینه.

گزیده کتاب درس نامه مهارت های زندگی

هدف از آموزش مهارت های زندگی، افزایش توانایی های روانی - اجتماعی و درنهایت، پیشگیری از ایجاد رفتارهای آسیب رسان به سلامت روانی و ارتقای سطح سلامت روان افراد است. مطابق با دسته بندی سازمان بهداشت جهانی، مهارت های زندگی، چند مهارت اصلی و اساسی را شامل می شوند که عبارتند از: تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، برقراری ارتباط مؤثر، برقراری روابط بین فردی، خودآگاهی، همدلی، مقابله با هیجان ها و مقابله با استرس و ...

مهارت های زندگی، افراد را قادر می سازند تا دانش ها، نگرش ها و ارزش ها را به توانمندی های واقعی تبدیل کنند و به سخن دیگر، بدانند که چه کاری انجام دهند و چگونه انجام دهند. مهارت های زندگی، توانمندی هایی هستند که افراد را قادر می سازند با فرض میل به انجام یک عمل و داشتن آزادی عمل و فرصت انجام آن، به شیوه آب سالم رفتار کنند.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
168
کنگره :
RM184‏‫‭
دیویی :
615/892
کتابشناسی ملی :
7539505
شابک :
978-600-314-396-8‬‬

کتاب های مشابه درس نامه مهارت های زندگی