امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اعظم المصائب (جلد اول)

کتاب اعظم المصائب (جلد اول) اثر علی قربانی سفیدان توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است.

گزیده کتاب اعظم المصائب (جلد اول)

مراسم تبریک گویی ملائکه ها این گونه بود که هفت روز ملائکه به جبرئیل و جبرئیل به حضرت رسول (ص) تهنیت گفتند و روز هفتم جبرئیل به خدمت آن حضرت عرض کرد: یا محمد(ص) فرزند خود را بیاور که ما ببینیم، پیامبر خدا داخل خانه شد و آن نور چشم فاطمه را که به پارچه زرد پیچیده بودند گرفته به نزد جبرئیل آورد و این ملک مقرب و امین وحی الهی آن مولود مبارک را گرفت و از میان دو دیده ی او بوسید و گفت: بارک الله فیک من مولود و بارک فی والدیک یا صُیع کربلا. خداوند مبارک گرداند تولد تو را و مبارک گرداند بر والدین تو ای کشته ی صحرای کربلا. سپس نگاه کرد به امام حسین (ع) و گریست و حضرت رسول (ص) به گریه درآمد.

جبرئیل عرض کرد که سلام مرا به دختر خود، فاطمه برسان و بگو اسم این مولود را حسین بگذار که خداوند متعال او را بدین نام نامیده و بدین جهت حسین نامیده شد که روی مبارکش از همه کس بهتر بود. حضرت رسول (ص) خدا فرمود: ای جبرئیل به من تهنیت می گویی و گریه می کنی؟ جبرئیل عرض کرد: : آری، اجرک الله فی مولودک هذا یا محمد(ص). خدا تو را اجر و کرامت فرماید در این مولود فرخنده ی تو.

حضرت فرمود: کی خواهد کشت او را؟ عرض کرد: بدترین جماعت از امت تو که امید شفاعت از تو می دارند خداوند شفاعت تو را بر ایشان نرساند. حضرت فرمود: ناامید و خایب باشند امتی که فرزند دختر پیغمبر خود را بکشند. جبرئیل گفت: ناامید باز ناامید باشند از رحمت خدا و فرو روند در عذاب خدا. پس حضرت رسول (ص) به خانه صدیق بتول وارد شد و از جانب پروردگار عالم بر آن معصومه سلام رسانید و فرمود: ای دختر من، اسم این مولود را حسین بگذار که خداوند متعال او را حسین نامیده است.

صفحات کتاب :
442
کنگره :
BP41/5‭
دیویی :
297/9534‬
کتابشناسی ملی :
7511859
شابک :
‫‭978-600-314-521-4‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه اعظم المصائب (جلد اول)