امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شیر دارخوین

کتاب صوتی شیر دارخوین نوشته فاطمه دولتی با گویندگی سیدمحمد حسینی ارائه شده است. این کتاب صوتی داستان زندگی شهید محمدجواد دل آذر فرمانده عملیات والفجر ۸ است.

شهید محمدجواد دل آذر در قم متولد شده است. او بخاطر موهای فِرَش به جواد فِری معروف بوده است. داستان از کودکی این شهید شروع شده و تا شهادتش ادامه پیدا می‌کند. این شهید در طول جنگ تحمیلی فرمانده‌ی لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب قم بوده است.

او پس از حضور در عملیات های متعدد از جمله عملیات محرم، رمضان، خیبر و... در عملیات والفجر 8 و به تاریخ سیزدهم اسفند ماه 1364 به درجه ی والای شهادت نائل آمد. کتاب صوتی شیر دارخوین روایتی متفاوت از زندگینامه شهید جواد دل آذر را بیان می کند.

این کتاب صوتی از چهار بخش کلی تشکیل شده که هر بخش چندین فصل دارد. نام کتاب از اولین منطقه‌ی عملیاتی‌ای می آید که شهید در آنجا حضور پیدا کرده و از آنجایی که وی تنها خمپاره‌زن منطقه دارخوین بوده، نویسنده لقب شیر دارخوین را برای شهید برگزیده است.

گزیده کتاب شیر دارخوین

مادر چادرش را سر کرد، دمپایی‌هایش را تابه‌تا پوشید، لنگه در باز بود، عطر جواد می‌آمد، عطر موهایش، عطر لباس‌های اتوکشیده‌اش. نشسته بود روی موتور، فِرهایش را مرتب کرده بود، ساعت به دستش بود، آستین‌هایش را تا زده بود. پیراهن آبی آسمانی و شلوار لی سرمه‌ای به او می‌آمد. لبخند می‌زد، از همان لبخندهای شیرین همیشگی.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
102
کنگره :
PIR8343
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5589049
شابک :
978-964-6852-08-2

کتاب های مشابه شیر دارخوین