نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قرار در بهشت

کتاب قرار در بهشت به قلم رضا آبیار و بر اساس عاشقانه‌های طاهره غلامعلی شاهی همسر شهید مدافع حرم محمد استحکامی است.

کتاب قرار در بهشت عاشقانه‌ها و دل‌نوشته‌های طاهره غلامعلی شاهی برای همسرش شهید محمد استحکامی است که در سال ۱۳۹۴ در سوریه و در جریان دفاع از حرم حضرت زینب (س) و در مبارزه با تکفیری‌های تروریست در دفاع از حرم حضرت عقیله بنی‌هاشم به فیض شهادت نایل آمد. طاهره غلامعلی شاهی در این کتاب جزئیات زندگی ساده و بی‌آلایش و عاشقانه‌اش را با همسرش شرح می‌دهد و در انتها از نگاهی که این شهید بزرگوار به شهادت داشت می‌گوید.

گزیده کتاب قرار در بهشت

اخبار حضور داعش در کشور سوریه و تهاجم به حرم مطهر حضرت زینب(س) جدی تر شده بود. بعضی روزها خبر تشییع شهیدی در یکی از شهرهای ایران اعلام می شد. فقط فهمیده بودیم که عده ای هم از ایران برای کمک به مردم و ارتش سوریه به آن جا می روند. در رسانه ها به حضور نظامی بچه های سپاه اشاره نمی شد. هر وقت می خواستند گزارشی از موفقیت های سوریه و یا خبر شهادت یکی از ایرانی ها را اعلام کنند، از کلمۀ «مستشار» استفاده می کردند و حضور رزمندگان ایرانی را تحت عنوان حضور مستشاری مطرح می کردند. هنوز حال و هوای جنگ و شهادت به استان فارس هم نیامده بود.

فقط همین اخبار بود. تا این که خبر شهادت «جهانپور شریفی» در شهر پیچید. مسئولین به خاطر فضای امنیتی آن روزها، به مردم گفتند که ایشان در درگیری های مرزی به شهادت رسیده؛ اما پس از مدتی معلوم شد که در سوریه شهید شده است. قبل از آن هم خبر شهادت چندین نفر از پاسدارهای شهرهای دیگر را که به عنوان حضور مستشاری به سوریه رفته بودند، شنیده بودیم. برای همین دیگر نمی شد حضور پاسدارها و بسیجی ها در سوریه را از مردم پنهان کرد. شاید نه تنها من، بلکه هیچ کدام از همسران پاسدارهای تیپ المهدی(عج) به ذهنشان هم نمی آمد که فرماندهان و مسئولان سپاه، بخواهند روزی تیپ المهدی را هم به سوریه اعزام کنند.

در همان ایام، تعداد دوره ها و رزمایش های تیپ بیشتر شده بود؛ آن هم آموزش هایی که بوی سوریه می داد و متناسب با جبهۀ سوریه بود. یک روز به محمد گفتم : «محمد چه خبره؟ انگار این روزها سرتان خیلی شلوغ شده. نکنه خبرهاییه؟» گفت : «نه بابا، چه خبری! این آموزش ها که همیشه بوده و خواهد بود. ما همیشه باید آماده باشیم.

کنگره :
‫‬‮‭BP52/66
دیویی :
‫‬‮‭297/988‬
کتابشناسی ملی :
7629910
شابک :
978-600-441-353-4
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
160

کتاب های مشابه قرار در بهشت