کتاب روان شناسی پیش از ازدواج

و خصوصیات همسران مناسب و ایده‌آل

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روان شناسی پیش از ازدواج

کتاب روان شناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده‌آل به قلم به شما کمک می‌کند بتوانید یک زندگی موفق داشته باشید. خانواده نخستین نهاد اجتماعی است. اکثر افراد در خانواده بدنیا می آیند و در خانواده نیز می میرند. خانواده شالوده حیات اجتماعی محسوب گردیده و گذشته از وظیفه تکثیر نسل و کودک پروری برای بقای نوع بشر وظایف متعدد دیگری از قبیل تولید اقتصادی، فرهنگ پذیر کردن افراد را نیز بر عهده دارد.

بنابراین خانواده عامل واسطه ای است که قبل از ارتباط مستقیم فرد با گروه ها، سازما ن ها و جامعه نقش مهمی در انتقال هنجارهای اجتماعی به وی ایفا می نماید. از سوی دیگر با توجه به اینکه خانواده با نظام پایگاهی جامعه در ارتباط است، موقعیت فرد نیز تا حدودی مبتنی بر موقعیت اجتماعی خانواده اش خواهد بود.

گزیده کتاب روان شناسی پیش از ازدواج

مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده است. فضای خانواده آکنده از مهر و محبت، فداکاری و گذشت، صمیمیت و گرمی و در عین حال گاهی توام با حسادت و رشک، دشمنی و کینه توزی، نفرت و خشم است. کودکان در جریان اجتماعی شدن اینگونه عواطف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می کنند.

 اعضای خانواده آنقدر به هم وابسته اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی سایر اعضا تاثیر می گذارد. از طرف دیگر خانواده به دلیل همین نفوذ و تاثیر بر افراد، گاهی به عنوان روشی برای درمان اختلالات بکار می رود. روان شناسان بالینی و مشاوره گاهی ترجیح می دهند در درمان یک فرد، همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند.

صفحات کتاب :
100
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ801‏‫‭/ح2ر9 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭646/77‬‬
کتابشناسی ملی :
5517472
شابک :
978-622-6169-75-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه روان شناسی پیش از ازدواج