کتاب چگونه کودکانمان را در برابر مصرف مواد و الکل قبل از ورود به مدرسه واکسینه کنیم؟ pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه کودکانمان را در برابر مصرف مواد و الکل قبل از  ورود به مدرسه واکسینه کنیم؟

کتاب چگونه کودکانمان را در برابر مصرف مواد و الکل قبل از  ورود به مدرسه واکسینه کنیم؟ نوشته نوذر نخعی توسط انتشارات مهرتا منتشر شده است. خانواده پایگاه اصلی پیشگیری از مصرف مواد است و برای پیشگیری از مصرف مواد باید بر خانواده _ آن‌هم دوران کودکی _ متمرکز شد. به‌طور کلی رفتارهای فرزندان ما متأثر از دو عامل اصلی‌اند، که هر دو را، ما پدر و مادرها به بچه‌ها می‌دهیم: طبیعت (وراثت) و تربیت. توصیه‌های این کتاب در واقع به مثابه واکسن‌های رفتاری هستند، به این معنی که در صورت رعایت یک سری اصول در دوران طلایی طفولیت، می‌توانیم تا حد زیادی آنان را نسبت به مصرف مواد و الکل در سال‌های آتی واکسینه کنیم.

در کتاب چگونه کودکانمان را در برابر مصرف مواد و الکل قبل از  ورود به مدرسه واکسینه کنیم؟ سعی شده است بر اساس آخرین شواهد علمی مستدل، راه‌کارهای پیشگیری از مصرف مواد و الکل به زبانی ساده برای خانواده‌ها، ارائه شود. با توجه به تأکید تحقیقات جدید بر اهمیت و اثربخشی مداخلات پیشگیرانه در اوان کودکی ، رویکرد این کتاب با تکیه بر این دوران (قبل از 8 سالگی) است.

گزیده کتاب چگونه کودکانمان را در برابر مصرف مواد و الکل قبل از  ورود به مدرسه واکسینه کنیم؟

تجارب منفی دوران کودکی شامل وقایع ناخوشایندی می‌شود که قبل از 18 سالگی یک فرد تجربه می‌کند، هرچه سن مواجهه با این وقایع ناخوشایند کمتر باشد، عواقب منفی آن بر ابعاد مختلف سلامت و آینده کودک بیشتر می‌شود ، حتی استرس مادر در زمان بارداری می‌تواند منجر به مشکلات رفتاری کودک در سن 3 تا 6 سالگی شود، به‌طوری که اعمال خشونت از سوی همسر در دوران قبل از بارداری و حین آن احتمال مشکلات رفتاری در کودک 42 ماهه را دو برابر می‌کند.

استرس‌هایی که یک فرد در دوران کودکی تجربه می‌کند، انواع متفاوتی دارد از جمله؛ از دست‌دادن مادر یا مراقب خود، زندگی در یک خانواده سرشار از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مواجهه مکرر با دعواهای والدین و از همه مهم‌تر مواجه‌شدن با انواع سوء‌رفتارهای فیزیکی، عاطفی و جنسی و نیز غفلت از کودک در اوان طفولیت. در واقع استرس‌های دوران کودکی تأثیر مخرب خود را از همان دوران نوجوانی نشان می‌دهند، به‌طوری‌ که احتمال آن‌که قبل از 10 سالگی، به مصرف الکل یا ماری‌جوانا روی آورد، به ترتیب 4 و 12 برابر می‌شود.

صفحات کتاب :
68
کنگره :
HV5824‬‬
دیویی :
362/290835‬‬
کتابشناسی ملی :
7642232
شابک :
‏‫‭978-622-97439-6-6‬‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه چگونه کودکانمان را در برابر مصرف مواد و الکل قبل از ورود به مدرسه واکسینه کنیم؟