کتاب الو کاخ سفید (چاپی و pdf)

روایت عملیات نظامی نیروهای دلتا در خاک ایران

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
55,000
30%
ت 38,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الو کاخ سفید

کتاب الو کاخ سفید نوشته لیلا قربانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.  این اثر روایتی جذاب از تنها عملیات نظامی آمریکا در خاک ایران می باشد.

کتاب الو کاخ سفید روایتی تکان دهنده از ماجراهای پشت پرده کاخ سفید به روایت کاخ سفید نشین‌های واشنگتن است. روایتی داستانی از ماجرای گروگان گیری سفارت آمریکا و درماندگی و بیچارگی آمریکایی ها در این ماجرا می باشد.

خلاصه ای مستند از اوضاع و احوال روزهایی که جیمی کارتر و هیئت حاکمه آمریکای ابرقدرت را در بن بستی عجیب گرفتار ساخته است.

بخشی از متن کتاب الو کاخ سفید

هامیلتون و جودی پاول با شنیدن اسم رمزی کلارک بی اختیار به یکدیگر نگاه کردند. جودی سخن گوی مطبوعاتی کاخ سفید بود. آن دو از اینکه چنین شخصی برای مذاکره به نمایندگی از طرف دولت آمریکا پیشنهاد شده بود متحیر ماندند. رمزی کلارک، وزیر دادگستری پیشین آمریکا بود و از مخالفان سرسخت رژیم شاه. او بارها در پشتیبانی از انقلاب ایران حرف زده بود.

حتی با آیت الله خمینی در پاریس ملاقات کرده بود. او یکی از انگشت شمار آمریکایی هایی بود که آیت الله خمینی را خوب می شناخت. اما کارتر به نظر برای قبول رمزی کلارک تردید داشت که گفت:

- رمزی کلارک همیشه سعی می کند گناه همۀ بدبختی های دنیا را به گردن آمریکا بیندازد. حالا خیال می کنید می شود او را حافظ منافع آمریکا در این مذاکره در نظر گرفت؟ یا اینکه از این فرصت استفاده کرده و در تأیید خمینی بیشتر سخن خواهد گفت؟

- او آدم شریف و قابل اعتمادیه. ضمن اینکه می توانیم ویلیام میلر را هم همراه رمزی کلارک به ایران بفرستیم.

صفحات کتاب :
199
کنگره :
PIR8357‭‬
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
8554941
شابک :
978-622-285-101-9
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه الو کاخ سفید