امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از فضای مجازی برای فرزندانم نگرانم

کتاب از فضای مجازی برای فرزندانم نگرانم نوشته سیدمهدی قانع توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. فضای مجازی ده ها مرتبه جذاب تر و دیدنی تر از محله ها و پارک های دیروز است و به همان اندازه ممکن است خطرناک تر از افراد لات و لااُبالی دیروز باشد. آنها ساعت ها چشم و گوش فرزندان ما را در اختیار می گیرند، به راحتی در دل و روان آن ها رفت و آمد می کنند و او را به یک زندگی مجازی می کشانند و ما مانده ایم تا چه وقت او را بر سر سفرۀ خویش بخوانیم.

کتاب از فضای مجازی برای فرزندانم نگرانم، به راهکارهایی اشاره می کند تا کمی با این اوضاع آشنا شویم و بلکه بتوانیم چشم و دل فرزندان خود را بر سر سفرۀ خویش سیراب کنیم.

گزیده کتاب از فضای مجازی برای فرزندانم نگرانم

از قدیم گفته اند پدر باید به فرزندش دو چیز یاد بدهد تا در آب غرق نشود و از خود دفاع کند. از پیامبر اکرم نقل شده است که «به فرزندان تان شناگری و تیراندازی بیاموزید.»  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چون رود خروشانی از اخبار، اطلاعات، تصاویر و...، ذهن و حواس هر انسانی را به خود می کشاند و آن ها را در خود غوطه ور می سازد و اگر فرد یا فرزندان ما شناگر خوبی نباشند، آن ها را با خود می برد و در ساحل بیگانه ای رها می سازد؛ بنابراین وظیفۀ والدین است که به آن ها شناگری در این رود را آموزش دهند.

دیگر اینکه امروز بدخواهان، فرزندان را هدف قرار می دهند؛ آن هم نه با تیروکمان یا تفنگ، بلکه با بمباران مطالب و تصاویر وسوسه انگیز، آنان را مجروح یا اسیر خود می سازند. باندهای تبهکاری با سوءاستفاده از دختران و پسران نوجوان، به شیوه های گوناگون از جمله تهیۀ تصاویر یا فیلم های غیراخلاقی و انتشار آن ها در سایت ها، فریب آن ها در اتاق های گفتوگوی مجازی، گروه های تلگرامی و اجتماعی و دسترسی به حریم خصوصی، آیندۀ حیثتی آن ها را به خطر می اندازند؛ بنابراین لازم است شیوۀ دفاع و تیراندازی را به جوانان خود آموزش دهید و از تجربیات دیگران برای افزایش سواد رسانه ای خود و فرزندان تان کمک بگیرید.

صفحات کتاب :
64
کنگره :
‫‬‮‭HQ784
دیویی :
‏‫‭303/4834083‬‬
کتابشناسی ملی :
8451486
شابک :
978-600-99939-3-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه از فضای مجازی برای فرزندانم نگرانم