کتاب تمنا pdf

آینده شناسی جامعه ی منتظر جهانی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تمنا

کتاب تمنا نوشته رضا مصطفوی توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده است. تمنا از آن دسته کتاب هایی است که توانسته است باورهای سنتی و دانسته های ارثی خواننده را به لرزه دربیاورد و خواننده را به این اندیشه وادارد که به راستی من در دنیای امروز چگونه باید زندگی کنم و انتظار و مهدویت چگونه باورهای ما را شکل می دهد و دنیا را آن گونه که تاکنون به آن نمی اندیشده ایم تغییر خواهد داد.

موضوع کتاب تمنا، بررسی و تحلیل موضوعات مهدوی است. در این کتاب، جریانات تاریخی وابسته به ظهور بیان می شود و وظایف منتظران در زمان غیبت بررسی می گردد.

گزیده کتاب تمنا

بسیاری از حوادثی که گمان می کنیم بی درنگ و ناگهانی اند، قابل پیشبینی اند و بی جهت وصف «ناگهانی» را یدک می کشند. با شناخت قانونمندی جوامع و کشف قوانینِ آن، می توانیم رویدادها را با احتمال بالایی پیش بینی کنیم و در انتظار حوادثی باشیم که دیگران از آن غافلاند و یا آن را دور از انتظار می بینند.

شگفت زدگی، همواره در برابر حوادث ناگهانی است و ناگهانی بودن حوادث، ناشی از پیش بینی نکردن آن ها است، و پیش بینی نکردن، از نشناختن «ساز و کار رخداد پدیده و قوانین حاکم بر آن» است. ما مسلمانان، در میان آموزه های قرآن، سنت های الهی را داریم. سنت های الهی را می توان نرم افزارهای حاکم بر سخت افزار جهان نامید؛ همان قواعد و قوانینی که خداوند با آن ها جهان را مدیریت می کند.

این سنت ها شبیه به هم عمل می کنند و بسیار دقیق اند. بخشی از این سنت ها، قوانین حاکم بر تاریخ اند. پژوهشگر سنت های تاریخی و الهی، از روند جریانات، شگفت زده نمی شود، چنانکه در روایت امیرمؤمنان(ع) آمده است که: آشناترین انسان ها به زمان کسی است که از رویدادها شگفت زده نمی شود.

صفحات کتاب :
208
کنگره :
BP224‏‫‬‮‭/م556ت8 1396
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
4706355
شابک :
978-600-96907-2-5‬‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه تمنا