کتاب پیوند با جان جهان pdf

شیوه های پیوند با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیوند با جان جهان

کتاب پیوند با جان جهان، اثری ارزشمند از عبدالحسین فخاری است که به معرفی روش هایی برای ارتباط با امام زمان (عج) می پردازد.

کتاب هایی در وظایف منتظران و گونه های پیوند با صاحب الزمان(عج) نوشته شده که مشتاقان قطب عالم امکان را به وظایفی که بعضی فراگیر و بعضی مطابق شرایط زمان و دوران بوده، هدایت و راهنمایی می نموده است اما امروز پرسیده می‌شود: چگونه در هزاره سوم و عصر رسانه و فضای سایبر و شرایط این زمان، می توان با آن موعود روزگاران، پیوند برقرار نمود؟

این قلم، تلاش کرده است برای نسل امروز از گونه های این پیوند، چهل گونه را با پشتوانه منابع دینی و ضرورت های دوران، معرفی نماید. چهل گونه پیوند در این کتاب معرفی شده است.

عناوینی چون فضای مجازی، نگاه جهانی، کار تشکیلاتی، راهبرد مشارکت، کاربرد رسانه، اوقاف مهدوی و... در کنار عناوینی چون انتظار سازنده، اهتمام به تبلیغ، اهتمام به تعلیم، مرزبانی، معرفت افزایی و...مورد توجه قرار گرفته است. امید است شیفتگان مولای مهربان را به نزدیکی بیشتر با امام و پیوند افزون تر با حضرتش، رهنمون باشد.


گزیده کتاب پیوند با جان جهان

انتظار، گواه خوبی برای پیوند است؛ انسان کسی را که دوست نمی دارد، میل دیدنش را هم ندارد و انتظارش را هم نمی کشد؛ بلکه دوست می دارد هرگز او را نبیند! انتظارِ یک مهمان دوست داشتنی است که ما را به تکاپو وامی دارد و خانه را برایش آب و جارو می کنیم و تابلویی را که او دوست دارد، بر دیوار می آویزیم و برای دیدنش، لحظه شماری می کنیم و برای وصالش، روز و شب را می شماریم روز و شب! منتظران گشایش الهی، آنان که فرج را انتظار می کشند، همین انتظارشان که نشان دوستی الهی است، ارزشمند است و در نظر پیامبر خدا (ص)، عبادت شمرده شده است: «برترین عبادات، انتظار فرج است » (افْضَلُ العِبادَةِ اِْنتِظارُ الفَرَجِ)، طپش قلب عاشقان برای دیدار محبوب، سرود منتظران برای رؤیت موعود، گلباران راه عبور معشوق، شعر اشتیاق برای آن وجود مسعود، همه نشان انتظار آن مظهر جمال الهی، حجت بالغه ربّانی، محبوب همه انبیاء و اولیا یعنی حضرت مهدی، صاحب الزمان (عج) است که این چنین قلوب را به کمند محبتش تسخیر نموده است. بنابراین اولین شرط انتظار، ایجاد معرفت در مورد امام زمان (عج) است و طبیعی است که هر مقدار معرفت انسان نسبت به آن حضرت بیشتر باشد، ارزش او را بیشتر درک کرده و به عظمت او بیش از پیش پی خواهد برد و بیشتر تشنه وجود آن حضرت خواهد شد. در حالی که افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت، هرگز احساس تشنگی و عطش نسبت به وجود مقدس ایشان نخواهند داشت و بدین جهت از زمره منتظران بیرون هستند.

صفحات کتاب :
143
کنگره :
‏‫‭BP224/4‏‫‭
دیویی :
‏‫‭297/462
کتابشناسی ملی :
8516625
شابک :
‏‫‭‭978-622-97907-6-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه پیوند با جان جهان