امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 21 کار مهم بعد از 30 سالگی

کتاب 21 کار مهم بعد از 30 سالگی شاهکار جیمز هالیس، یکی از آثار کاربردی در حوزه خودشناسی است که 21 راهکار شگفت‌انگیز را برای پشت سر گذاشتن این دهۀ حساس زندگی ارائه می‌دهد. در این کتاب خارق‌العاده شما با مؤلفه‌های حقیقی بلوغ اجتماعی آشنا می‌شوید.

کتاب 21 کار مهم بعد از 30 سالگی، شگفت‌انگیز راهکارهایی عملی و کاربردی پیش رویتان می‌گذارد تا به بهترین نحو با مشکلات و مسائل زندگی روبه‌رو شوید. ساختار کتاب به صورت خطی است و مرحله به مرحله از بالغ شدن صحیح با شما سخن می‌گوید؛ جیمز هالیس ابتدا به مسئلۀ جنجال‌برانگیز قدرت انتخاب می‌پردازد و سپس از اهمیت ترک گذشته و عادت‌هایی که سبب وابستگی ما می‌شوند صحبت می‌کند و بخش اعظمی از کتاب به بیان اهمیت پذیرش خود حقیقی‌مان و دوری از ایفای نقش، برای رضایت دیگران، اختصاص دارد.

دکتر جیمز هالیس (James Hollis) در مقدمه این اثر گرانقدر می‌گوید، این کتاب حاصل سال‌ها کار پژوهشی با دانشجویان و مراجعین است. او با بینشی که عمیقا تحت تأثیر آرای یونگ است، یافته‌های ارزشمندش را با بیانی شیوا و گیرا عرضه می‌کند.

گزیده کتاب 21 کار مهم بعد از 30 سالگی

هر چیز که در درون خود انکار کنیم، در دنیای بیرونی به‌صورت تقدیر سر راه ما قرار می‌گیرد. (یونگ)

زندگی ما دو بار آغاز می‌شود: روزی که متولد می‌شویم و روزی که حقیقت وجودی بنیادین را می‌پذیریم که زندگی‌مان با تمام عوامل محدودکننده انتخابی است که به‌عهده خودمان است. دو مورد از بزرگ‌ترین تهدیدهای زندگی که با خود داریم عبارت‌اند از ترس و تنبلی. معیار سنجش اخلاقی یک کشور، رفتاری است که با ضعیف‌ترین شهروندان خود دارد. (فرماندار سابق ایلینویز)

بزرگ شدن یعنی چه؟ آیا وقتی به دوران بلوغ رسیدیم و وارد بدن‌های بزرگ و دستور کارهای بزرگ شدیم، بزرگ نشدیم؟ آیا وقتی خانه را ترک کردیم و به دنیای بیرون قدم گذاشتیم و گفتیم: «مرا استخدام کن، من از پس آن شغل برمی‌آیم»، «با من ازدواج کن، تا آخرش با تو هستم»، «به من اعتماد کن، از پس این مسئولیت برمی‌آیم» بزرگ نشدیم؟

آیا از طریق پذیرش مسئولیتی که سال‌ها با انجام نقش‌های والدی، اجتماعی، رابطه‌ای و امانتداری اعمال شده است، بزرگ نشده‌ایم؟ و با این همه، از افراد حاضر در کارگاه‌هایم که افرادی معقول، جا‌افتاده و مسئولیت‌پذیر نیز بوده‌اند، پرسیده‌ام، «کجا به رشد نیاز داری؟» چرا هنوز هیچ‌کس از من نخواسته است تا این پرسش را توضیح دهم؟ چرا هنوز هیچ‌کس اعتبار این پرسش را به چالش نکشیده است؟ چرا هنوز هیچ‌کس اعتبار این تمرین را مورد تردید قرار نداده است و چرا همه فوراً در عرض چند دقیقه شروع به نوشتن کرده‌اند؟

صفحات کتاب :
252
کنگره :
‏‫BF724/85‭‬ ‭
دیویی :
‏‫‬‮‭155/669
کتابشناسی ملی :
5284529
شابک :
978-600-6268-94-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه 21 کار مهم بعد از 30 سالگی