امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیامبر ما، زمان و منتظران (جلد دوم)

پیامبر ما جلد دوم مجموعه کتاب‌های زمان و منتظران، زیر نظر دکتر عبدالحسین فخاری تهیه و تنظیم شده است. نویسندگان این مجموعه با بیانی ساده، روان، داستان‌گونه و گفتگو محور، مباحث مختلف اعتقادی را برای مخاطب جوان مطرح کرده‌اند. هر کتاب شامل چهل موضوع است که مهم‌ترین سرفصل‌های طرح شده در عنوان کتاب را پوشش می‌دهد.

در کتاب پیامبر ما، مسائلی بنیادی در رابطه با نیاز ما به پیامبر و رسالت و ماموریت پیامبران مطرح شده است. اینکه چرا نیازمند راهنما هستیم؟ وحی چیست؟ پیام رسالت و مأموریت پیامبران چه بوده و ویژگی‌های آنان کدام است؟...

می‌دانیم آن خدای مهربان که ما را جان بخشید، هرگز ما را در زندگی بدون راهنما، رها نمی‌کند و در هر زمان، راهنما و الگویی نیکو برای ما قرار می‌دهد. آخرین پیامبر الهی- خاتم‌النبیین (ص) - کامل‌ترین آئین الهی را برای همه روزگاران از سوی خداوند آورده است. آن حضرت دارای ویژگی‌هایی است که هر یک جداگانه معرفی شده است: مهربانی، نرمخوئی، غم خواری امت، استقامت، شفیع، شاهد، مبلغ، ساده‌ زیست، مذَّکِر، مبَشِّر، نذیر، پناهگاه، داعی و... که هرکدام عنوانی در این کتاب، به خود اختصاص داده است. آخرین فراز کتاب، «پاداش رسالت» است که نشان می‌دهد اگر بخواهیم شکرگزار نعمت آن پیامبر نور باشیم، چه باید کنیم و چگونه پاداشی برایش آماده سازیم.

گزیده کتاب پیامبر ما، زمان و منتظران (جلد دوم)

دلش می‌خواست شکل‌گیری اسلام را در محیط دشوار جزیرةالعرب بداند و اینکه چطور پیامبر، تنها و بی‌یاور توانست آئین خود را تبلیغ کند. شروع به تحقیق کرد و به نکات جالبی رسید: سه سال دعوت غیر آشکار و آرام و پنهان، این شیوه تبلیغی پیامبر در جامعه‌ای خشن و متعصب و بی‌منطق بود که نتیجه‌اش ایجاد هسته اولیه مسلمانان شد.

هدف پیامبر ایجاد پایگاهی هر چند کوچک از مسلمانان بود که بتواند دعوت خود را از طریق آنان در گستره‌ای وسیع‌تر انجام دهد. سران جاهلیت نیز به‌خاطر این دعوت غیر آشکار، واکنش تندی نشان ندادند و می‌پنداشتند دعوت او هم مثل داعیان مسیحی ورقه و أمیه، خاموش و فراموش خواهد شد! در این شیوه، پیامبر افراد مستعد و لایق را گلچین می‌نمود و دعوت خویش را با آن‌ها در میان می‌نهاد و با این روش توانست تعدادی از مردم مکه را با خود همراه سازد و به همراه آنان اعمال عبادی به جای آورد...

کنگره :
‏‫‬‭BP22/9‏‫‬‭/ط2پ9 1398
دیویی :
‏‫‬‭297/93
کتابشناسی ملی :
5419061
شابک :
9786005637861
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
144

کتاب های مشابه پیامبر ما؛ زمان و منتظران (جلد دوم)