امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آداب سفره غذا

در کتاب آداب سفره غذا، روایات اسلامی آداب تغذیه در کنار اصول سبک زندگی توصیه شده در کتب پزشکی قدیم در کنار هم آورده شده است که با مشاهده و بررسی اندکی در کتاب متوجه خواهید شد که اکثر توصیه های پزشکی در روایات اسلامی نیز مطرح و تأکید شده است.

غذا خوردن در طول روز قسمت زیادی از وقت ما را مختص به خود کرده. شاید در نگاه اول خوردن غذا امری عادی و بدیهی باشد آن‌قدر که نیاز به توجه ویژه به آن را احساس نکنید اما خوب است بدانید غذا خوردن صحیح و به اندازه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، کتاب آداب سفره غذا همان چیزی است که شما را در این مسیر کمک خواهدکرد.

گزیده ای از کتاب آداب سفره غذا

امام صادق (ع): نشستن بر سفره را طولانی کنید؛ زیرا این ساعتی است که از عمر شما به حساب نمی‌آید. این حدیث کنایه از این است که با صبر و بدون شتاب و عجله غذا را میل کنید. هدف از تغذیه، تنها خوردن غذا و پر کردن شکم نیست. غذا خوردن یک سنت الهی است و باید در مورد آن دقت بسیاری شود؛ زیرا هنگام غذا خوردن و نشستن بر سر سفره، ما در واقع میهمان خداوندیم و از نعمت‌های بیکران او استفاده می‌کنیم و خداوند متعال مدت زمانی را که بر سر سفره نشسته‌ایم، جزء عمر ما محسوب نمی‌کند. سر پا ایستادن و غذا خوردن جز ناراحتی و بی‌حوصلگی چیز دیگری عاید انسان نمی‌کند و او مداوم در رنج و زحمت است.

صفحات کتاب :
114
کنگره :
BP252‬‬
دیویی :
‏‫‭297/635‬‬
کتابشناسی ملی :
8458370
شابک :
‭978-600-379-092-6‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آداب سفره غذا