امتیاز
5 / 4.6
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
خرید چاپی
125,000
10%
ت 112,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تنها گریه کن روایت زندگی مادر شهید محمد معماریان است. اشرف سادات منتظری در مبارزات پیش از انقلاب در رأس مبارزان انقلابی حضور داشته اند.

معرفی کتاب تنها گریه کن روایت زندگی اشرف سادات منتظری

خانم اشرف السادات منتظری قهرمان داستان کتاب تنها گریه کن در آن مقطع در تهران و قم به طور مداوم در حال فعالیت و مبارزه بودند. در زمان دفاع مقدس نیز خانه قهرمان کتاب تنها گریه کن به یک پایگاه برای انجام تدارکات و کمک های پشت جبهه تبدیل شد. خانم هایی که قصد داشتند تا این کمک ها را انجام بدهند، در منزل ایشان جمع می شدند و به فعالیت هایی که از دستشات بر می آمد می پرداختند.

خانم منتظری می گفتند که نه تنها خانم ها که سعی می کردم آقایان را نیز برای انجام این کارها همراه کنم و همه این ها قبل از این بوده است که ایشان مادر شهید شود. با وجود اینکه خانم منتظری یک زن خانه دار بود، اما به دلیل حس دغدغه و مسئولیت پذیری بالا، در اینگونه حوادث مرتبا در حال تلاش بود تا هرکاری که از دستش بر می آید را انجام دهد.

شاید به نظر برسد که ایشان کارهای سنگینی انجام میداده اند اما جالب است که حتی در کوچکترین امور نیز شرکت و همکاری داشته و از انجام کارهایی مثل سبزی خشک کردن، قند شکستن و... دریغ نمی کرده اند. همان کار معمولی را انجام می دهد، نه کمال گرایی دارد که بگوید من فقط باید کارهای ویژه ای انجام دهم و نه آدمی است که بگوید هرجا یک متولی دارد و این وظیفه ما نیست. از همان قدم های کوچک شروع می کند و به دلیل اخلاصی که دارد، خدا به حرکت ایشان برکت می دهد و این کارها ادامه دار شده است.

ویدئوی معرفی تنها گریه کن

درباره کتاب تنها گریه کن

شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین و دلنشین ترین آثار دفاع مقدس، مربوط به خاطرات مادران شهدا و عاشقانه های آنها باشد. زیرا مربوط به مادرانی است که در جنگی هشت ساله سهم داشتند سهمی که بدون هیچ چشم داشتی آن را بخشیدند و سالیان سال بی صدا در سوگ عزیزشان گریه کردند. با وجود گذشت بیش از چهل سال از آن روزها، این خاطرات همچنان خواندنی هستند. در کتاب تنها گریه کن تصویری کوتاه و مختصر اما پر معنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت پذیری زنی را می خوانید که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال این سرزمین نمود و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشت فروگذار نکرد.

این کتاب در مرداد ماه 1399 توسط انتشارات حماسه یاران منتشر و رونمایی شده است.  

متن تقریظ رهبری بر کتاب تنها گریه کن

بسم الله الرّحمن الرّحیم با شوق و عطش، این کتاب شگفتی ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت.. هیچ سرمایه معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه مادرانه به آن نیاز داشت.

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود.

  دانلود و خرید کتاب تنها گریه کن به روایت اشرف سادات منتظری| فراکتاب    

خلاصه کتاب تنها گریه کن

کتاب تنها گریه کن کوشیده تصویری کوتاه و مختصر از زندگی و ولایت پذیری و فرمان برداری زنی را نمایش دهد که در تاریخ انقلاب رشد کرد و اثرگذار شد. بخشی از کتاب تنها گریه کن به مبارزات انقلابی خانم منتظری در قم و تهران می پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیروزی انقلاب داشت. بخش دوم کتاب تنها گریه کن به خاطرات مادر از زمان جنگ اختصاص دارد و شهادت فرزند دلبندش محمد و همچنین فعالیت های این مادر برومند پس از جنگ و مشارکت های سازنده اش در کارهای خیر مردمی و اجتماعی.

pdf کتاب تنها گریه کن رایگان

با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید کتاب تنها گریه کن pdf رایگان را برای مدت محدود در نرم افزار مطالعه نمایید. کتاب تنها گریه کن pdf به صورت جداگانه در فراکتاب وجود ندارد. با دانلود پی دی اف کتاب تنها گریه کن حق نویسنده و ناشر کتاب را تضییع خواهید کرد.

اما جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

روایتی از نویسنده کتاب، اکرم اسلامی

حتی اگر کتاب را ننویسی، اصرار دارم بروی و برای یک بار هم که شده، حاج خانم را ببینی یک صبح زمستانی بود. میان کوچه های بلوار امین، خانه شان را پیدا کردم و برای اولین بار در عمرم، با آغوش گرمِ یک مادر شهید مواجه شدم که فقط برای من باز شده بود. من غریبی می کردم و او مادرانه، مهربانی. تعارفم کرد هر کجا راحتم بنشینم. بی اختیار چند قدم برداشتم طرف مبل راحتیِ سمت راستم و تا پایان تمام جلسات مصاحبه، جایم را تغییر ندادم. بعدها برایم گفت: «اینجا که می نشستیم و حرف می زدیم، اتاق محمد بود.

چند سال پیش موقع تعمیر خانه، از حاجی خواستم دیوارش را بردارد.» و من که همیشه به نشانه ها ایمان داشتم، دلگرم شدم. نماز ظهرم را که در مسجد نزدیک خانه شان خواندم، مطمئن بودم می خواهم تا زنده ام، چند خط راجع به این زن بنویسم. اما می توانستم؟ مردد بودم و می ترسیدم. ته دلم احساس می کردم این کار سنگین است. دلم می خواست یک نفر بااطمینان بگوید بله، بنویس یا بگوید نه، نمی توانی. بعد این مسئولیت را بگذارم گوشه ی مؤسسه و خیالم راحت باشد کسی شایسته تر از من آن را به سرانجام می رساند؛ اما این طور نشد.

کتاب صوتی تنها گریه کن

کتاب صوتی تنها گریه کن در فراکتاب موجود می باشد. کتاب صوتی رایگان تنها گریه کن در فراکتاب عرضه نشده است و جهت استفاده از این کتاب به صورت صوتی در کتابخوان فراکتاب، نیاز است تا مبلغ مشخص شده را پرداخت نمایید.  اما جهت آشنایی با کتاب می‌توانید آن را در نرم افزار برای مدت حدود ده دقیقه رایگان بشنوید.

بخشی از متن کتاب تنها گریه کن

یک بار همین طور که فرار می کردم و بچه ها دنبالم، چندتا مامور نشانمان کردند. با تمام توانم می دویدم. چادرم را جمع کرده بودم زیر بغلم و با یک دستم روسری ام را محکم گرفته بودم. چشمم هم به جلو بود که کوچه و درِ خانه را رد نکنم. نزدیک خانه توی آن شلوغی و بدو بدو ها، همین طور که برمی گشتم و به آدم های پشت سرم با داد و اشاره‌ی دست قوت قلب می دادم که خانه مان همین جاست، دیدم پیرمردی خمیده، عصازنان یک گوشه راه می رود.

گفتم: «خدایا! خودت بهش رحم کن. این ها که مروت ندارند و حالی شان نیست این پیرمرد برای تظاهرات و این حرف ها نیامده.» از کنارش که رد شدم و جثه‌ی کوچکش را دیدم، دلم نیامد رهایش کنم. فکر کردم ضرب دست این ها به جوان می خورَد، نقش زمین می شود، این پیرمرد که جای خود دارد.

معطل نکردم. برگشتم و دودستی از روی زمین بلندش کردم. خیلی ریزه میزه بود. بنده خدا تا به خودش بیاید و بفهمد چه خبر است، دید من دارم می دوم و یک عده هم پشت سرم. هی داد و بیداد کرد که: «دختر چه کار می کنی؟ من را بذار زمین. با منِ پیرمرد چه کار داری؟» مدام دست و پا می زد. عصایش افتاد زمین. وقت حرف زدن و توضیح دادن نبود. اگر نمی آوردمش، زیر دست و پا می ماند. نفس زنان، بریده بریده، فقط گفتم: «بابا جون! صبر کن الان می رسیم خونه.» جلوی درِ خانه گذاشتمش زمین، کلید انداختم و رفتم تو. از کُتش گرفتم و کشیدمش داخل. بعد از او هم هفده، هجده نفر آدم پشت سرم آمدند تو.

تا آخرین نفر ها خودشان را برسانند، مامور ها ردشان را زدند و خانه را پیدا کردند. کمی مشت و لگد کوبیدند به در و بعدش ساکت شدند. می دانستم به همین راحتی دست بردار نیستند. با چشم های خودشان دیده بودند یک عده خراب کار رفته اند داخل این خانه. نگو نقشه داشتند. از زیر در، یکی دوتا گاز اشک آور انداختند داخل خانه و تا به خودم بیایم، دود، همه جا را برداشت.

خودمان که هیچ، بچه ها داشتند خفه می شدند. محمد، سیاه شد. نفسش بند آمده بود. مریم هم که کوچک تر بود، حال خوشی نداشت. جوان ها ترسیدند. گفتند: «خانم! بچه هایت الان می میرند.» گفتم: «چیزی نیست.» ما که نه قبل از آن و نه حتی بعدش، جایی آموزشی ندیده بودیم. هر چیزی یاد گرفتیم، لابه لای جمعیت و بین مردم دیده بودیم. فرش اتاق را سریع زدم کنار. یک کارتن دفتر و کتاب بچه ها را ریختم وسط و آتش زدم. صورت محمد و مریم را هم گرفتم نزدیک آتش. می دانستم آب به صورتشان بخورد، دیگر چشم هایشان باز نمی شود. باید با آتش، اثر گاز را خنثی می کردم. مامور ها هم نمی دانم تعدادشان کم بود یا چیز دیگر، پاپی نشدند و رفتند.

جوان ها را فرستادم پشت بام؛ ماند پیرمرد که مدام بی قراری می کرد و به رژیم بَد و بیراه می گفت. گفتم: «بابا جان! از خونه نیا بیرون. پای فرار هم که نداری، برات خطرناکه. اینا هم جوون و پیر و زن و مرد براشون فرقی نمی کنه، یه بلایی سرت میارن.» بهش برخورد. سراغ عصایش را گرفت و گفت: «جرئت دارن، نزدیکم بشن تا نشونشون بدم با کی طرفن.» خیابان که آرام شد، کمکش کردم و بردمش بیرون؛ حوالی همان جایی که دیده بودمش. نگذاشت همراهش بروم و برسانمش؛ فقط یک تکه چوب پیدا کردم و جای عصا دادم دستش، سفارش هم کردم مواظب خودش باشد. چپ چپ نگاهم کرد و گفت: «آخرالزمون شده، از دست شما زن ها!»

کتاب تنها گریه کن

متن کتاب تنها گریه کن

خواندن کتاب تنها گریه کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام کسانی که به خواندن زندگی نامه بانوانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعال و تاثیرگذار بوده‌اند علاقه‌مندند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب که بیشترین تاثیر را در نویسنده کتاب تنها گریه کن داشته

می توانم به چند خاطره درباره مواجهه مستقیم خانم منتظری راوی کتاب تنها گریه کن با گارد شاهنشاهی اشاره کنم، چابکی و نترس بودن این زن و اینکه تکلیف او با خودش روشن است، از جمله نکات قابل توجه برای من بود. هرکدام از این مواجهه ها می توانست دفعه آخر باشد، اما این آدم تکلیفش با خودش روشن است و همین امر به او انگیزه می دهد تا حضور پررنگی داشته باشد. این موضوع و شجاعتی که در وجود خانم منتظری است، برای من قابل تأمل است. خانم منتظری بارها تأکید کرده اند که به خاطر ندارند که تا به حال از چیزی ترسیده باشند؛ این در حالی است که دنیای زنانه اقتضائاتی دارد.

در شرایطی که خیلی از مردان که فکر می کردند ممکن است برایشان اتفاقی بیفتد و خطری داشته باشد، آن کار را انجام نمی دادند، خانم منتظری وارد میدان می شدند و بدون ترس، کار را پیش می بردند. خاطرات ایشان نیز این شجاعت را تأیید می کند. خانم منتظری در شرایط مختلف این شجاعت را از خود نشان می دهد؛ یکی از این موقعیت ها زمانی است که شهید معماریان وصیت می کند که توسط مادرش به خاک سپرده شود، ما در این لحظه شاهد یک موقعیت خاص هستیم. ما در این موقعیت با زنی مواجه هستیم که از یک سو عواطفش را کنترل کرده و از سوی دیگر، با احساسات مادرانه دست به گریبان است.

او خود تأکید می کند که هرچند استوار ایستاده بودم، اما نمی توانم منکر عواطف مادری خودم باشم. محمد، فرزند من بود و من او را از ریشه جانم جدا کردم و به خاک سپردم. هرکدام از این موارد برای من جالب است، ساعت ها راجع به این فکر می کنم که چطور ممکن است یک انسان این جمع اضداد را در کنار هم جمع کند؛ هم این عواطف را و هم آن سرسختی و نترسی را.

متن کامل کتاب تنها گریه کن را با خرید کتاب دیجیتال یا چاپی از فراکتاب، در اختیار بگیرید.

مسابقه کتاب تنها گریه کن

درگاه فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی مسابقه‌ای با عنوان مسابقه بزرگ ملی تنها گریه کن برگزار نموده است. با خرید و مطالعه‌ی این کتاب از سایت فراکتاب می‌توانید در این مسابقه بزرگ شرکت نمایید.

مهلت شرکت در این مسابقه به پایان رسیده است.

دانلود کتاب تنها گریه کن

با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید نسخه دیجیتال کتاب تنها گریه کن را دانلود و مطالعه نمایید. علاوه بر آن امکان مطالعه آنلاین کتاب نیز وجود دارد. همچین در فراکتاب امکان خرید کتاب تنها گریه کن با تخفیف نیز فراهم شده است. دانلود رایگان کتاب تنها گریه کن و تمامی کتاب‌های دیجیتال نیز برای مدت محدود در نرم افزار امکان پذیر است.

تنها گریه کن

مشخصات کتاب تنها گریه کن را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: حماسه یاران
نویسنده: اکرم اسلامی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 263
موضوع: خاطرات
کد کتاب :
28394
صفحات کتاب :
263
کنگره :
DSR1629
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
6246615
شابک :
978-600-787469-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تنها گریه کن