امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تلخیص ره توشه 1

کتاب تلخیص ره توشه 1 اثر کاظم رضوانی نسب است که درباره راه و روش زندگی پیامبر و امامان است. کتاب تلخیص ره توشه ۱ جلد اول از مجموعه دو جلدی ره توشه است که خلاصه ای از دوازده جلد قبلی این آثار است.

از آنجایی که زندگی رسول الله و امامان سرشار از آموزه های دینی و معنوی است، همیشه دانستن و خواندن درباره زندگی آنان می تواند به عنوان راهنمایی در زندگی ما عمل کند؛ راهنمایی روشن که مسیر زندگی را برای ما مشخص می کند. در این کتاب درباره زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) و امام رضا (ع) مطالبی خواندنی می خوانید.

گزیده کتاب تلخیص ره توشه 1

تاریخ در مورد زندگانی ائمه(ع) در کودکی و نوجوانی تا حد بسیاری سکوت کرده است. آن چه در تاریخ آمده آن است که حضرت رضا(ع) در کودکی به شدت مورد توجه پدر گرامی خویش بود، یکی از یاران موسی بن جعفر(ع) به نام مفضل گوید: «نزد حضرت رفتم، دیدم فرزندش علی در دامن اوست، حضرت او را می ‏بوسید، بر دوش خود می‏نهاد، به خود می‏ چسباند و می ‏فرمود: «پدرم به فدایت! چه خوش بویی! چه خلق تو پاکیزه و فضل تو آشکار است!»

عرض کردم: « فدایت شوم! در دلم نسبت به این کودک، چنان محبتی افتاد که برای هیچ کس جز شما نیفتاده است! » حضرت فرمود: «ای مفضل! او نسبت به من، مثل من است نسبت به پدرم، فرزندانی که برخی از برخی هستند و خداوند شنوا و داناست! » عرض کردم: «آیا او صاحب این امر بعد از شماست؟» فرمود: «آری! هرکه از او اطاعت کند به حق رسیده است و هرکه او را نافرمانی کند، کافر شود».

کنگره :
‏‫‬‭BP47‏‫‬‭/ر65ت8 1392
دیویی :
‏‫‬‭297/957
کتابشناسی ملی :
3050507
شابک :
978-600-299-073-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه تلخیص ره توشه 1