امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید نورعلی شوشتری

کتاب شهید نورعلی شوشتری جلد سی ام از مجموعه نیمه پنهان ماه و نوشته مریم عرفانیان است که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است. انتشارات روایت فتح که در زمینه چاپ کتاب های دفاع مقدس، خاطرات شهدا و ادبیات پایداری فعالیت های گسترده ای دارد، از زیرمجموعه های بنیاد فرهنگی روایت فتح است.

بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره های بین المللی فیلم مقاومت، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره هنر مقاومت است و در حوزه های تئاتر و هنرهای نمایشی، مستند، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد.کتاب شهید نورعلی شوشتری، روایاتی از زندگی و رشادت های این شهید بزرگ دفاع مقدس است.

سردار سرتیپ پاسدار نور علی شوشتری در سال 1327 در روستای سر ولایت شهرستان نیشابور به دنیا آمد. قبل از انقلاب با حضرت آیت الله خامنه ای در ارتباط بود و بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران در آمد. با وجود مسئولیت و رده های بالایی که در سپاه بدست آورد هیچ گاه اجازه نداد فرزندانش مسئولیتی به واسطه ایشان دریافت کنند.

فرماندهی لشگر 5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت های این فرمانده بزرگ و شهید والا مقام است. وی از اول فروردین 88 نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده دار شد و موفق گردید با تلاشی پیگیر و مجاهدتی خستگی ناپذیر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی را در این استان به افتخارات خود بیفزاید. و در پایان نیز در همین راه و توسط عوامل انتحاری به شهادت رسید.

گزیده کتاب شهید نورعلی شوشتری

دیروز از هر چه بود، گذشتیم؛ امروز از هر چه بودیم گذشتیم. آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود. جبهه بوی ایمان می داد و اینجا ایمانمان بو می دهد. آنجا بر درب اتاقمان می نوشتیم: یا حسین فرماندهی ازآن توست؛ الان می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم.
صفحات کتاب :
127
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬‭ /ش84‫‬‭‏‫‭د4 1396
دیویی :
‏‫‬‭955/0843092‬
کتابشناسی ملی :
4583017
شابک :
‏‫‭978-600-330-075-0
سال نشر :
‏‫1396

کتاب های مشابه شهید نورعلی شوشتری