امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید سیدکمال قریشی

کتاب شهید سیدکمال قریشی جلد بیستم از مجموعه نیمه پنهان ماه و نوشته لیلا باقری است که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است. انتشارات روایت فتح که در زمینه چاپ کتاب های دفاع مقدس، خاطرات شهدا و ادبیات پایداری فعالیت های گسترده ای دارد، از زیرمجموعه های بنیاد فرهنگی روایت فتح است.

بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره های بین المللی فیلم مقاومت، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره هنر مقاومت است و در حوزه های تئاتر و هنرهای نمایشی، مستند، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد. کتاب شهید سیدکمال قریشی همانند دیگر آثار انتشارات روایت فتح، با لحنی صمیمی و بسیار صادق برای مخاطب روایت شده است.

شهید سیدکمال قریشی مسئول امور تربیتی شهرستان جیرفت بوده است که کتاب از زبان همسر ایشان «زهرا علی عسکری» روایت شده است، او در آن زمان دختری جوان و پرشور تهرانی بوده که بعد از ازدواج به همراهی همسرش به شهر قم سفر می کند و پس از قم بنا به مسئولیتی که بر عهده این شهید می گذارند، به شهرستان جیرفت می روند.

در کتاب قریشی به روایت همسر شهید شهید سیدکمال قریشی و همسرش در جیرفت شاهد اتفاقات مختلفی هستند اما همسر شهید در کنار سختی ها و اتفاقات پیش آمده و با توجه به دوری از خانواده اش، به دلیل عشق به همسرش آنها را تحمل می کند. نقطه اوج کتاب «قریشی به روایت همسر شهید» به زمان شهادت سیدکمال قریشی و نوع برخورد همسرش با این موضوع مربوط می شود چراکه شهید قریشی در زمان شهادت دارای 3 فرزند بوده است.

گزیده کتاب شهید سیدکمال قریشی

حالا هر جای دنیا که باشم و زنی را ببینم که دست در دست بچه هایش، توی کوچه و بازار، بین همۀ عابران زیر باران، میان بارش دانه های برف، زیر ظل آفتاب تابستان و در گذر تولد شکوفه های بهار، دارد در بین غم و شادی همە آدم های دنیا زندگی می کند، دلم می رود سمت زنی که با لبخند و مهربانی سرشاری که جزئی از بودنش شده و اندوه گریزناپذیری که تک های از نگاهش شده است؛ اندوهی به وسعت نبودن مردی که «تو جای همه کس را توی زندگی من پر کرده ای! »

صفحات کتاب :
63
کنگره :
‏‫DSR1626‭ /ق4‭‬‏‫‬‭ب2 1391
دیویی :
‏‫‬‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
3047735
شابک :
978-600-5182-96-5
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه شهید سیدکمال قریشی