امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به وقت خون

کتاب به وقت خون مجموعه داستان ها و خاطراتی از رزمندگان اسلام است. این اثر نوشته حسین غفاری توسط انتشارات صریر منتشر شده است.

کتاب به وقت خون، سومین مجموعه داستان حسین غفاری در حوزه دفاع مقدس است، اولین مجموعه داستان نویسنده در سال ۱۳۸۰ با عنوان «مشک و بیدمشک» منتشر شده است.

گزیده کتاب به وقت خون

خونش بند نمی آمد. ترکش خمپاره، ساق پایش را خرد کرده و گوشت ماهیچه ی پایش از پارگی شلوارش بیرون زده بود. صورتش مثل گچ سفید شده بود. مثل یک ساعت شنی شده بود؛ که به جای شن، خون در آن روان بود. سطح خون گویا از سر به گلو رسیده بود. لحظه ها، قطره قطره! از دست می رفت. زبانش مثل یک تخته چوب خشک به کام دهانش چسبیده بود.زیر زانویش را با چفیه بستم. نگاهش خیره از من می‌گذشت و در دوردست گم می‌شد. گویی پرده‌ی دنیایی چشم هایش هم دریده شده بود. خون بند نمی آمد. درآن هیر و ویر عملیات، بعید بود آمبولانسی بیاید.

چفیه را باز سفت تر کردم. بدنش تکانی خورد و نگاهش را از دوردست برچید و به من نگاهی کرد. لبخند کم جانی روی لبهایش نشست. گویی برای تقلای بی‎‌فایده ام می‌خندید. لب هایش چون زمین خشکیده ترک ترک شده بود. قمقمه‌ی آبم را درآوردم و اندکی توی مشتم ریختم و به سر و صورتش زدم. خیسی دستم را روی لبانش کشیدم.

صفحات کتاب :
100
کنگره :
PIR8152
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7379454
شابک :
978-600-331-903-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه به وقت خون