امتیاز
5 / 5.0
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
100,000
15%
ت 85,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب دو امام مجاهد به نویسندگی مقام معظم رهبری (مدظله) مجتمل بر ۶ گفتار از ایشان است که در سال‌های ۵۱ و ۵۲ ایراد شده است.

معرفی کتاب دو امام مجاهد

کتاب دو امام مجاهد مجتمل بر ۶ گفتار از آیت‌الله خامنه ای مدظله العالی که در سال‌های ۵۱ و ۵۲ ایراد شده است. یکی از مهمترین منابع برای پیروان هر دین و مذهب در تبعیت از پیشوایان خود روش و سیره ی آن رهبران در مواجهه با مسائل فرهنگی اجتماعی و سیاسی روزگار خود است و دین اسلام نیز از این قاعده مستثنا نیست و بدیهی است رهبران متعدد یک دین در عمل تابع اصول و مبانی و معارف آن دین می‌باشند. بنابراین علاوه بر آنکه سیره هر یک از آنان بر اساس این اصول شکل میگیرد مجموع عملکرد و سیره ی آنان نیز قاعدتاً نمی‌تواند از اصول و مبانی آن دین خارج باشد.  
دین مقدس اسلام و خصوصاً مکتب حیات بخش شیعه از این امتیاز منحصر به فرد برخوردار است که علاوه بر پیامبر گرامی آن تمامی ائمه بعدی نیز اولا به مشیت الهی به امامت رسیده اند و ثانیاً همگی معصومند و خطا و اشتباه، نظیر آنچه در رهبران سیاسی جوامع و مکاتب دیگر دیده می‌شوند در فکر و عمل آنان راه ندارد. 
این ویژگی های مکتب شیعه بر اصول عقلی و دینی و مبارزه مستمر ائمه ی هدا، برای برقراری حکومت عادلانه، تشیع را به عنوان مکتب آزادی بخش طول تاریخ بشر، برتری بخشیده است اما در میان سیره ی برخی از این ائمه بزرگان گاه اختلافات در نگاه اول به نظر می رسد که از جمله مهمترین این تفاوت‌ها نحوه ی رفتار امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام در رفتار با حکومت اوموی است. امام حسن علیه السلام با معاویه صلح می کند و امام حسین علیه السلام علیه یزید قیام می‌کند در حالی که معاویه و پسرش یزید هر دو حاکم اوموی اند و از نظر فکری عمل تفاوت ماهوی ندارند. تفاوت رفتار امام حسن و امام حسین علیه السلام در طول تاریخ مورد سوال و بحث فراوان واقع شده و در برخی موارد نیز مورد تحریم های غلط گرفته است. بر اساس تفکر شیعه علت این تفاوت عملکرد، به تفاوت زمانه م مقتضیات زمانه هر کدام ازین بزرگواران باز میگردد. 
آیت الله خامنه ای مدظله العالی که مطالعات گسترده ای را از دوران جوانی در سیره سیاسی امامان معصوم داشته‌اند با ابداع تعبیر انسان ۲۵۰ ساله این بزرگواران را در حکم یک انسان واحدی می دانند که در طول ۲۵۰ سال دوران امامت، با انتخاب راهکارهای مختلف برای حفظ اسلام ناب و دستیابی به رهبری سیاسی جامعه تلاش نموده اند. ایشان تمامی امامان را در یک جبهه و یک سنگر می بینند که با جهاد و مبارزه سخت و طاقت‌فرسا و هدایت تشکیلاتی شیعه، به دنبال اهداف والای خود بودند و به همین دلیل بود که همیشه در معرض زندانها، بازداشت‌ها، محاصره ها و تبعید ها قرار داشتند و تمامی این بزرگواران به دست حاکمان زمان خود به شهادت رسیدند. 
انتشارات انقلاب اسلامی بنا بر وظیفه ذاتی خود انتشار مباحث تحلیلی تاریخی معدن را در دستور کار خود دارند و تاکنون با همین انگیزه آثار متعددی را در این زمینه منتشر کرده است.

دانلود کتاب دو امام مجاهد

دانلود رایگان کتاب دو امام مجاهد در نسخه صوتی در فراکتاب عرضه شده است.

خلاصه کتاب دو امام مجاهد

دو گفتار اول کتاب شامل دو سخنرانی ایشان در فروردین سال ۵۱ است که در حسینیه ارشاد تهران انجام شده است. معظم له در این دو جلسه که به مناسبت ایام شهادت امام حسن علیه السلام در آخر ماه صفر برگزار شده، علاوه بر شرح نظریه انسان ۲۵۰ ساله، به جایگاه والا و مهم امام حسن علیه السلام در این دوران و چرایی در کشیدن از جنگ و علل پذیرفتن آتش بس و به بیان تفاوت شرایط امام حسن و امام حسین علیه السلام پرداخته اند.  
گفتار سوم تا پنجم اثر اختصاص به سخنرانی ایشان در شب تاسوعا، عاشورا و شام غریبان محرم ۱۳۹۴ هجری قمری، مصادف با بهمن ۱۳۵۲ با موضوع تحلیل قیام حسینی دارند. این سه سخنرانی در مسجد کرامت مشهد ایراد شده است. ایشان در گفتار سوم به اهمیت آشنایی، علت قیام امام حسین علیه السلام و طرح برخی از نظریات اشتباه و ناقص در این زمینه می پردازند و با تاکید بر ماهیت انقلابی داشتن حرکت ایشان بحث را پایان می‌برند.  
در گفتار چهارم به اهداف قیام حسینی اشاره و برای روشن شدن مطلب به تحلیل ریشه های آن می‌پردازند. ایشان با انقلاب دانستن بعثت پیامبر اکرم، دیگر گونه هایی را که پس از ظهور پیامبر اسلام در جامعه جاهلی آن روز ایجاد شد، برمی شمارد. معظم له اهم اهداف پیامبر را، گستراندن تفکر توحیدی و نفی عبودیت، از بین بردن اختلافات طبقاتی و تکریم انسان، می دانند. ایشان با پرداختن به موضوع انحراف جامعه اسلامی از اهداف بعثت به ترسیم شرایط خلفای سه گانه اول، به ویژه خلیفه سوم می پردازد. این گفتار با مرور اجمالی به اقدامات امیرالمومنین و امام حسن علیه السلام، برای بازگرداندن قطار از ریل خارج شده جامعه اسلامی، خاتمه می‌یابد.  
در گفتار پنجم، پس از مرور سریع مباحث دو گفتار قبل به دوران امام حسین علیه السلام و اقدامات ایشان اشاره می‌کنند و بحث مستندی را در این زمینه ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه در این گفتار قسمت پایانی آن است که با دعوت مخاطب به تفکر در اهداف قیام امام حسین علیه السلام، با نقل داستان طوطی و بازرگان همگان را به انقلاب بر ضد یزیدیان دعوت می کند.  
گفتار آخر کتاب دو امام مجاهد مربوط به سخنرانی شب عاشورای ایشان در محرّم سال ۱۳۹۳ هجری قمری (مصادف با ۲۴ بهمن ۱۳۵۲) در این هیئت است. در این گفتار با نقد ۳ نظریه در باب قیام حسینی، نظریه‌ ی چهارمی به‌عنوان نظریه‌ ی صحیح اثبات می‌کنند. ایشان هدف قیام حسینی را تجدید حیات انقلاب پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله) می‌دانند و در این گفتار نیز به طور ضمنی و در لفّافه مخاطب خود را دعوت به الگوبرداری از حرکت امام حسین (علیه‌السّلام) در قیام بر ضد دشمنان اسلام و حاکمان طاغوتی می‌کنند.
نوع نگاه معظّمٌ ‌له در این ۶ گفتار بسیار بدیع است و با اینکه در زمان ایراد این بیانات در سنّ ۳۲ و ۳۳سالگی بوده‌اند. منابع روایی و تاریخی متعددی مورد استفاده‌ ی ایشان قرار گرفته است که سخنرانی ایشان را بسیار متفاوت از سخنرانی‌های معمول آن زمان و حتی حال حاضر می‌کند و بیشتر به جلسات علمی و درسی محقّقانه شبیه است.

کتاب صوتی دو امام مجاهد

این کتاب در قالب صوتی در نرم افزار فرا کتاب موجود می‌باشد. شما می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود و بشنوید.

دانلود کتاب دو امام مجاهد

برای دانلود کتاب دو امام مجاهد، به نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید و آن را دانلود و در نرم افزار مطالعه کنید.

خرید کتاب دو امام مجاهد

در فراکتاب این کتاب را با تخفیف ویژه خریداری کنید و همچنین دانلود رایگان نسخه صوتی این کتاب در فراکتاب ممکن شده است.

خرید کتاب دو امام مجاهد

مشخصات کتاب دو امام مجاهد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
تعداد صفحه: 315
موضوع: شش گفتار از آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (ع)
قالب: صوتی رایگان و چاپی با تخفیف ویژه

کنگره :
‏‫DSR1692‭‬‭‬ ‭/ح5‏‫‬‭د9 1396
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
5045628
شابک :
978-600-8218-34-0
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
315

کتاب های مشابه دو امام مجاهد