امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اوسنه ی گوهرشاد

کتاب اوسنه ی گوهرشاد(رمانک فانتزی)، داستانی دخترانه و افسانه ای از زنی به نام گوهرشاد, بانی ساخت مسجد گوهرشاد که پس از هزار سال به مسجد می آید و...

اوسنه در لغت به معنای افسانه است. کتاب اوسنه ی گوهرشاد مجموعه داستانک به هم پیوسته فارسی و روایت خیالی هم گام با داستانی نو و مبتنی بر حقیقت، از واقعه 21 تیر، شهادت و سرکوب خونین قیام مردم در مسجد گوهرشاد و حرم مطهر رضوی و زندگی گوهرشاد بیگم در دوره تیموریان است.

کتاب اوسنه ی گوهرشاد با استفاده از تکنیک فانتزی و جان بخشی به شخصیت های داستان در زمان های مختلف موقعیت های فوق العاده ای برای خوانندگان خلق می کند.

بخشی از متن کتاب اوسنه ی گوهرشاد

در مولن روژ که به اصرار برای او باز کردی. نمی‌دانی دل‌کندن از اینجا و پاریس همان‌قدر که برای تو سخت است، برای او هم سخت خواهد بود؟ اما چاره‌ای نیست. اصلا دست خودت نیست. تو یک دیپلماتی و هر کجا دولت متبوعت بخواهد باید انجام وظیفه کنی.

خوشحالی که پدر او، حسن خان، زمانی سفیر ایران در دولت عثمانی بوده، پس یقینا او خوب می‌فهمد که کار سیاست و صاحب منصبی دولتی بودن یعنی چه. هر چند پدرش را در سه سالگی از دست داده باشد.

از دور او را می‌بینی. پشت میز دونفرهٔ همیشگی که مشرف به همهٔ کافه است و می‌تواند همه چیز را زیر نظر بگیرد و ببیند، نشسته است. درست نزدیک میز بار اصلی.

صدایش می‌زنی.

- خانم پاکروان!

اما او مثل همیشه غرق در افکار خودش و مشغول خواندن کتابی است. این دنیایی بود که دوست داشت در یک کافهٔ کوچک بسازد و تو همه چیز را برایش مهیا ساختی تا به خواسته‌اش برسد.


سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
191
کنگره :
‏‫‭‭‭‭‭‭PIR7994‭‬ ‭
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
6103001
شابک :
978-964-02-3010-7

کتاب های مشابه اوسنه ی گوهرشاد