امتیاز
5 / 4.3
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
من پیش از تو 
 معرفی رمان من پیش از تو
من پیش از تو اولین‌بار در ژانویۀ سال 2012 در بریتانیا چاپ شد و به سرعت در بین خوانندگان ادبیات داستانی جایی برای خود دست‌وپا کرد. شهرت این کتاب به اندازه‌ای است که اگر نگاهی به کتابخانه‌های شخصی در سراسر دنیا  بیاندازید به احتمال زیاد می‌توانید من پیش از تو را در آن پیدا کنید. این کتاب تا امروز به یازده زبان ترجمه شده است.  در 7 هفته جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده و در سال 2018 نامزد بهترین کتاب داستانی گودریدز شده است. در سال 2016 هم فیلمی با همین عنوان از کتاب اقتباس شده است. 
شاید خالی از لطف نباشد که به این نکته اشاره کنیم من پیش از تو تا قبل از انتشار، توسط دو ناشر رد شده بود؛ اما اکنون فروشش به بیش از هشت میلیون نسخه در جهان رسیده است. اگر می‌خواهید کتابی عاشقانه، شیرین و جذابی بخوانید این رمان می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی‌تان باشد. 
درباره کتاب من پیش از تو
لوئیزا کلارکِ جوان شخصیت اصلی داستان است؛ دختری سرزنده و بانشاط. سرزندگی لوئیزا به حدی است که طبقۀ اجتماعی پایین او نتوانسته ذره‌ای در روحیه‌اش اثرگذار باشد. این دختر جوان برای پیداکردن شغل مناسبش به دردسر افتاده است. شغل‌های مختلفی را امتحان می‌کند؛ اما به دلایل مختلفی همگی‌شان را از دست می‌دهد. در همین گیرودار شغل نان‌وآب‌داری به او پیشنهاد می‌شود: نگه‌داری از جوانی ثروتمند اما معلول.
این جوان یعنی ویلیام ترینر در یک حادثه آسیب دیده  و قدرت راه‌رفتنش را از دست داده است. ویلیام امیدی به زندگی ندارد. مدام در فکر خودکشی است. تعامل ویلِ افسرده و لوئیزای شاد چالش‌هایی برای هر دویشان ایجاد می‌کند. در اوایلِ این ارتباط، بدخلقی‌های ویلیام کار را برای لوئیزا سخت می‌کند؛ اما در ادامه ماجرا طور دیگری پیش می‌رود. 
در طی این ارتباط لوئیزایی که زندگی ساده و محدودی داشته حالا فرصت پیدا کردن تجارب جدید و معنای زندگی به او دست می‌دهد. ویلیام هم احساسات جدیدی را تجربه می‌کند. 
من پیش از تو داستانی روان، ساده و به دور از پیچیدگی است. اما در خلال همین داستان ساده شما را مدام به فکر وامی‌دارد و مجبورتان می‌کند به معنای اصلی زندگی‌ فکر کنید. بهتان یادآوری می‌کند از کنار اتفاقات ساده و کوچک اما شیرین زندگی‌تان به‌راحتی عبور نکنید. بهتان تلنگر می‌زند که در لحظه زندگی کنید و از اکنون لذت ببرید. 
این کتاب در پایان با اتفاقی دراماتیک و غافلگیرکننده در ذهنتان ماندگار خواهد شد؛ تا جایی که می‌توانید مدت‌ها با کسی در مورد آن گفتگو کنید یا درباره‌اش فکر کنید. 
نویسنده کتاب را بیشتر بشناسیم.
جوجو مویز متولد اوت سال 1969 در لندن است. عمده شهرت نویسنده به‌واسطۀ رمان من پیش از تو است.  جوجو ابتدا روزنامه‌نگار بوده و برای روزنامۀ ایندیپندت در سمت‌های مختلف کار کرده است.  از سال 2002 به طور جدی نوشتن رمان‌های عاشقانه را شروع کرده است. تا قبل از آن سه کتاب نویسنده توسط ناشرهای مختلف رد شده بود؛ اما در سال 2002 درست در اوج ناامیدی‌اش اولین کتابش (سرپناه بارانی) چاپ می‌شود. جوجو مویز دو بار جایزۀ سال رمان عاشقانه را برای کتاب‎های میوه خارجی و آخرین نامه از معشوق از آن خود کرده است؛ افتخاری که تا به امروز نصیب کمتر نویسنده‌ای شده است.
جوجو در کنار نوشتن رمان همچنان به کار روزنامه‌نگاری هم مشغول است. اگر سری به روزنامه دیلی تلگراف بزنید می‌توانید نوشته‌های این نویسنده مشهور و محبوب را در آن پیدا کنید. 
از دیگر آثار نویسنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سرپناه بارانی (2002)؛
•    میوه خارجی (2003)؛
•    بازار طاووس (2004)؛
•    کشتی عروس‌ها (2005)؛
•    خلیج نقره‌ای (2007)؛
•    آوای شب (2008)؛
•    اسب رقصان (2009)؛
•    آخرین نامه از معشوق (2010)؛
•    ماه عسل در پاریس (2012)؛
•    دختری که رهایش کردی (2012)؛
•    یک به علاوه یک (2014)؛
•    پس از تو (2015)؛
•    تک و تنها در پاریس (2017)؛
•    باز هم من (2018)؛
•    بخشنده ستاره‌ها (2019). 
کتاب‌های پس از تو و باز هم من به ترتیب دنبالۀ رمان من پیش از تو هستند.
من پیش از تو برای چه کسانی مناسب است؟
اگر طرفدار رمان‌های عاشقانه باشید قطعاً از این کتاب لذت خواهید برد. اگر مخاطب این دسته از رمان‌ها نیستید باز هم بهتان پیشنهاد می‌کنیم امتحانش کنید. داستان گیرای کتاب شما را دلسرد نخواهد کرد. 
این رمان مخصوص رده سنی بزرگسال است. اگر نوجوان هستید بهتر است چند سالی صبر کنید تا بتوانید عمیق‌تر با کتاب ارتباط برقرار کنید. 
آیا من پیش از تو را با ترجمه مهدی صائمی بخوانیم؟
مهدی صائمی این کتاب را روان و خوش‌خوان ترجمه کرده و انتشارات پر آن را روانۀ بازار کرده است. این ترجمه به متن اصلی وفادار است و می‌توانید مطمئن باشید که در مقایسه با نسخۀ اصلی چیزی را از دست نخواهید داد.  
من پیش از تو را بخوانیم یا ببینیم؟
در سال 2016 فیلمی با همین عنوان توسط برادران وارنر اکران شد. فلیمنامه را خود جوجو مویز نوشته است؛ بنابراین می‌توان با خیال راحت گفت که وفادار به کتاب است. امیلیا کلارک نقش لوئیزا کلارک را برعهده دارد و به نظر می‌رسد بهترین انتخاب برای این نقش بوده است. من پیش از تو را هم بخوانید هم ببینید؛ اما  از آنجایی که دست فیلم‌سازان در به تصویر کشیدن جزئیاتِ زیاد بسته است،  پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ کتاب بروید تا این ظرافت‌های شیرین و جذاب را از دست ندهید.  دیدن فیلم بعد از خواندن کتاب جذابیت من پیش از تو را برایتان چند برابر می‌کند. 
دانلود کتاب من پیش از تو در فراکتاب 
در فروشگاه اینترنتی فراکتاب می‌توانید من پیش از تو را در قالب نسخۀ الکترونیکی TEXT تهیه کنید. این نسخه در مقایسه با  pdf دارای مزیت‌های فراوانی است. امکان شخصی‌سازی نوع و اندازه فونت، رنگ زمینه و ... در این قالب وجود دارد. با خرید نسخه الکترونیکی من پیش از تو قادر خواهید بود از طریق اپ فراکتاب به‌صورت آنلاین یا آفلاین کتاب را بخوانید و از خط‌به‌خط آن لذت ببرید. 

صفحات کتاب :
544
کنگره :
PZ۴‏‫‬‭/م۸م۸ ۱۳۹۶ح
دیویی :
۸۲۳/۹۲
کتابشناسی ملی :
۵۰۶۵۵۰۴
شابک :
978-600-8137-87-0‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه من پیش از تو