کتاب یک لیوان حرف خنک (چاپی و pdf)

مهارت های کنترل خشم در خانواده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 53,000
خرید چاپی
63,000
15%
ت 53,550
نظر شما چیست؟

کتاب یک لیوان حرف خنک، نوشته مجید جعفری هرفته است که مهارت‌های کنترل خشم در خانواده را با رویکرد تمرینات فردی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

معرفی کتاب یک لیوان حرف خنک 

آشنایی با خشم، تفاوت خشم با پرخاشگری و خصومت، نشانه‌های خشم و دلایل بروز خشم بین همسران، ازجمله موضوعاتی است که در فصل اول این کتاب بررسی شده است. مباحث دیگری که در این کتاب بیان شده عبارت است از: پیشگیری از خشم، ذکر تمرین‌هایی برای تقویت مهارت ارتباطی و تغییر و اصلاح سبک زندگی، پذیرفتن خشم، اصلاح نگرش‌های منفی و تخلیۀ خشم با استفاده از روش‌های مختلف.

خلاصه کتاب یک لیوان حرف خنک 

یکی از عواملی که به روابط صمیمانۀ اعضای خانواده آسیب می‌رساند، کنترل‌نکردن خشم است. توجه به نحوۀ ابراز خشم و عصبانیت به همسر، در روابط خانوادگی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا خشم، زخم عاطفی عمیق ایجاد می‌کند و تأثیرش بر رابطه، همانند اثر ماندگار بریده‌شدن پوست بدن است. به‌دلیل اینکه خشم در ابعاد و اشکال گوناگونی بروز پیدا می‌کند، نداشتن شناخت صحیح آن، مشکلات متعددی، ازجمله نزاع کلامی، جسمی، جنسی و رفتاری را باعث می‌شود.

برشی از متن کتاب

خشم چیست؟

در روانشناسی، تعاریف گوناگونی از خشم بیان شده است. برخی از روانشناسان، تعریف خشم را مانند بسیاری از هیجانات دیگر، دشوار دانسته‌اند و این به سبب آن است که خشم با واکنش‌هایی مانند نفرت، رنجش، کینه‌توزی، پرخاشگری و خصومت همراه می‌شود. با تکمیل یکی از تعاریف جامع می توانم دربارۀ خشم بگویم: «خشم یک واکنش هیجانی نسبتاً قوی است که در انواعی از موقعیت‌های حقیقی و خیالی، همانند به بندکشیده شدن، مداخلۀ بی‌مورد دیگران و مورد تهدید یا حمله واقع شدن ظاهر می‌گردد و با برانگیختگی فیزیولوژیک و افکار ستیزجویانه همراه است.»

تفاوت بین خشم و پرخاشگری و خصومت

اغلبِ مردم خشم و پرخاشگری را به یک معنا می‌دانند. پرخاشگری نوعی رفتار است که با هدف آسیب رساندن به فرد دیگر انجام می‌شود یا با تخریب همراه است؛ در حالی که خشم هیجان است و ضرورتاً به پرخاشگری منجر نمی‌شود. واژۀ دیگری نیز وجود دارد: خصومت. اگرچه این مفهوم با دو مفهوم دیگر مرتبط است، ماهیتش با آن دو تفاوت دارد. خصومت مجموعه‌ای از نگرش‌ها و قضاوت‌هاست که رفتارهای پرخاشگرانه را برمی‌انگیزاند. بنابراین خشم، هیجان است و پرخاشگری، رفتار است؛ در حالی که خصومت نوعی نگرش است که اساس آن، دوست نداشتن دیگران و ارزیابی منفی آنان است.
به بیان دیگر، خشم هیجانی است که اساس خصومت و پرخاشگری است.

دانلود کتاب یک لیوان حرف خنک

در فراکتاب علاوه بر امکان خرید کتاب یک لیوان حرف خنک در قالب چاپی امکان دانلود نسخه الکترونیک کتاب در نرم افزار را نیز دارید.

کنگره :
‏‫‬‮‭BF575
دیویی :
‏‫‭152/47‬
کتابشناسی ملی :
7670987
شابک :
‭978-622-98210-0-8
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
220

کتاب های مشابه یک لیوان حرف خنک