امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معرفی طرح مدارس مسجد محور "مدرسه بندگی"

نویسنده کتاب معرفی طرح مدارس مسجد محور "مدرسه بندگی آقای حسین برومند با خلق این اثر چگونگی ایجاد کردن وحدت میان مدارس و مساجد را به خواننده القا می کند. برای ایجاد تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش کشور، استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ های موجود ضرورت دارد. مساجد یکی از ظرفیت‌ های بی‌ بدیل تعلیم‌ و تربیت از صدر اسلام تا کنون هستند. مسجد علاوه‌ بر فضای معنوی و انسان‌ ساز، محل تجمع نیروهای متدین، انقلابی و دغدغه‌ مند است که باتجربه‌ی کانون‌ های تربیتی و بسیج می‌ تواند یاری‌ رسان آموزش‌ و پرورش در امر تربیت باشد. مدارس مسجد محور به‌ دنبال ایجاد ساختار و نظام موازی با تعلیم‌ و تربیت کشور نیستند؛ بلکه در پی تکمیل، تعامل، هم‌ افزایی و مطالبه‌ گری در راستای تحول بنیادین در نظام آموزش‌ و پرورش هستند. 

گزیده کتاب معرفی طرح مدارس مسجد محور "مدرسه بندگی"

یکــی از مهمتریـن راهبردهـای تعلیم و تربیــت مســجدمحور، ایجــاد محیــط و فضــای ســالم بــرای تعلیم و تربیــت اســت. عوامــل مختلفـی در موفقیـت آموزشـی و تربیتـی یـک مدرسـه مؤثـر اسـت. وجــه تمایــز بســیاری از مــدارس موفــق و تحول خــواه، روش آمــوزش متفــاوت آنهاســت. برخــی مــدارس، نیــروی انســانی کار آزمــوده ی قــوی و با تجربــه ای دارنــد و بعضــی محتــوای آموزشــی غنــی و پر فایــده دارنــد.
تعــدادی از ایــن مــدارس دارای برنامه هــای آموزشــی و پرورشــی متناســب و دقیـق هسـتند؛ امـا آنچـه نقـش تعیین کننـده دارد و از آن غفلـت شـده و عامــل اصلــی تربیــت شــهدا و اولیــا هســت، محیــط و فضایــی اســت کــه کـودک و نوجـوان و جـوان در مـدت طولانـی در آن تنفـس می کننـد. عوامـل مختلفی در تکویـن شـخصیت انسـان نقـش دارد؛ امـا وقتـی از مدرسـه یـا مـکان و مجموعـە ی اجتماعـی کـه کار کـرد آن تعلیم و تربیـت اسـت، صحبـت می شــود، محیــط و جــو حاکــم نقــش بی بدیلــی دارد. 

کنگره :
‏‫‬‮‭LA۱۳۵۱
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۷۱/۰۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
۹۵۳۸۳۰۶
شابک :
978-622-90513-8-2
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
88

کتاب های مشابه معرفی طرح مدارس مسجد محور