امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پسر رنج

کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی‌نامه آزاده سرافزار محمد رنج‌پور است که به قلم هاجر پورواجد در انتشارات 27 بعثت منتشر شده است.

کتاب «پسر رنج» خاطرات بازی‌ها،شیطنت‌ها، دردها و رنج‌های آزاده عزیز محمد رنج‌پور است. محمد در سال 1339 در محله قره‌آغاج تبریز متولد شد. کلاس دوم ابتدایی به تهران محله سلیمانیه کوچ کردند. نوزده ساله بود که انقلاب شد. آغاز جنگ به خدمت سربازی رفت، دو سال در سختترین شرایط انجام وظیفه کرد. مدتی در راه آهن مشغول کار شد؛ اما حس کرد گمشده‌ای دارد و آن را جبهه جا گذاشته است. وارد سپاه شد و داوطلب به مناطق جنگی اعزام گردید. تا سال ۱۳۶۶ در چندین عملیات بزرگ حضور فعال داشت تا این‌که نیمه‌شب ۲۸ فروردین ۱۳۶۶ در منطقه ماووت کردستان به اسارت نیروهای بعثی‌ در آمد و شکنجه‌ او از همان جا آغاز شد. محمد را از سلول‌های تنگ و تاریک، نمور و پر از ساس و شپش، به استخبارات و سپس به پادگان الرشید و نهایت به مخوف‌ترین اردوگاه با بی‌رحم‌ترین شکنجه‌گران یعنی تکریت 11 منتقل کردند. سال‌ها مشقت و سختی را تحمل کرد تا اینکه پنجم شهریور ۱۳۶۹ با افتخار و سربلندی به وطن بازگشت.

گزیده کتاب پسر رنج

نقطه اشتراک ما با دنیای زنده‌ها ماه و خورشید بود و ستاره‌هایی که از پنجره سلول می‌دیدیم. روزها با دیدن خورشید با خانواده‌ام ارتباط برقرار می‌کردم و با خودم می‌گفتم الان پدر و مادرم هم همان خورشید را می‌بینند که من می‌بینم. شب‌ها با دیدن ماه و ستاره دلم گرم بود که عزیزانم در ایران هم همان آسمان را می‌بینند، با تماشای آسمان آرام می‌شدم.

صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‮‭DSR۱۶۲۹
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲
کتابشناسی ملی :
9452548
شابک :
978-622-7812-64-0
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه پسر رنج