کتاب چگونه یک داستان کوچک بنویسیم؟ pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 66,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه یک داستان کوچک بنویسیم؟

کتاب چگونه یک داستان کوچک بنویسیم؟ نوشته احسان عباسلو است که در انتشارات صاد به چاپ رسیده است.

این اثر به معرفی نکات لازم برای نوشتن یک داستان کوچک (مینیمال) پرداخته و راه‌های نوشتن یک داستان کوچک خوب را به همراه معرفی و نقد مهمترین و شاخص‌ترین داستان‌های کوچک جهان به مخاطب آموزش می‌دهد. تکنیک‌های مختلف کوچک‌نویسی و فلسفه نهفته در پشت این قالب در کتاب چگونه یک داستان کوچک بنویسیم؟ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مقایسه آن با قالب‌هایی نظیر کاریکلماتور، لطیفه و جوک، و نیز نظریه‌های بومی نهفته در پس این قالب می‌توانند برای علاقه‌مندان و پژوهشگران بسیار جالب باشد.

گزیده کتاب چگونه یک داستان کوچک بنویسیم؟

واژه مینیمال مدتی است به‌عنوان یک اصطلاح تخصصی در فرهنگ داستان‌نویسی ما جا افتاده و از قضا مشتاقان و طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. قالب مینیمال در غرب از موسیقی و نقاشی و معماری به دیگر حوزه‌های هنری و ادبی ورود کرده و در نهایت مکتبی با نام مینیمالیسم شکل گرفته است.

برخی خصیصه‌های فرمی و کارکردی این مکتب باعث شده تا طرفداران رو به افزایشی را امروزه برای خود رقم بزند. در کشور ما نیز این قالب با استقبال گرمی مواجه شده است و در حال حاضر به‌خصوص نه‌تنها آثار زیادی تحت این نام رقم می‌خورند و خلق می‌شوند، بلکه جشنواره‌ها و مسابقات ادبی و هنری بر مبنای اصول و معیارهای آن و یا حداقل به نام آن برگزار می‌شوند.

صفحات کتاب :
225
کنگره :
3355 PIN
دیویی :
808/04207
کتابشناسی ملی :
9357162
شابک :
978-622-5336-83-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه چگونه یک داستان کوچک بنویسیم؟