امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نه به مرگ عاشقان 

کتاب نه به مرگ عاشقان نوشته راضیه لطفی خلیلی منتشر شده در نشر متخصصان است. این اثر پس از "دنیای پریشان" و " بند"، سومین اثر سرکار خانم راضیه لطفی خلیلی است. تحصیلات نویسنده در شاخه ی زبان ادبیات فارسی است.

خانم لطفی خلیلی کار را به صورت تخصصی از سال 1401 با همکاری صمیمانه ی نشر متخصصان آغاز کرده است. نویسنده 47 ساله، متولد تهران و علاقمند به شعر و ادبیات فارسی است.

داستان نه به مرگ عاشقان به زبان ساده و عامیانه، گلایه مند از اثرات مخرب و اجتناب ناپذیر جنگ، به بیان داستانی عاشقانه در جریان زندگی مردم عادی می پردازد. داستان در گرماگرم اتفاقات پی درپی دهه ی شصت ایران گل کرده و با خیال عاشقانه و کلماتی شاعرانه زندگی دختر جوانی را توصیف می کند که زود تر از زود همه چیز برایش دیر می شود. کاستی در روال داستان و پیرنگ آن خود نمایی می کند که البته بی ربط با موضوع نیست. جنگ رنگ سردی است بر دیوار بلند آرزوها. این اثر کوتاه، بی درنگ خواننده را در خلسه و خیال و حسرت اتفاقاتی که منتظر وقوعشان بوده باقی می گذارد.

درست مثل عطش زیستن برای کسانی که فرصت آن را از دست داده اند. نقطه ی عطف داستان حمایت و هواخواهی پدری دلسوز است از تنها دخترش، توجهی مفید و درخور.

در این داستان آتنا شخصیت اصلی داستان با همدلی و همیاری پدرش نادر، می تواند محترمانه و بالنده وسر بلند از بطن اتفاق های تلخ داستان عبور کند.داستان از قضاوت و محاکمه ی شخصیت ها و اتفاقات، پرهیز می کند وحتی به بررسی تفاوت آدم ها و نگرششان نمی پردازد. داستان پرسشگر حق زیستن است و جای خالی آن را در ذهن خواننده به جلا و پایداری عشق بیدار می کند.

گزیده کتاب نه به مرگ عاشقان 

دفتر روزگار ورق خورد و اون شب مثل همه ی شب های دیگه گذشت و تو سیاهی خودش گم شد!. آن شب لجوج و طولانی و سر سخت بالاخره تن به صبح داد!... صبح زود نادر گرمای یه لیوان چایی تازه دم خوش عطر رو اسیر دستای سردش کرده بود و سعی می کرد با چرخوندن قند تو دهنش تلخی کامش رو شیرین کنه ؛بی حوصلگی حبّه ی قند رو زیر دندان نادر شکست! آتنا همچنان با شور عشقی که هنوز آتیشش گرم نشده بود خواب بود!.. در حالیکه دلشوره امان نادر رو بریده بود نرگس در آرامش کامل مشغول ریختن یه شور خوش رنگ پاییزی بود تمام روز گذشته رو صرف جور کردن وسایل شور کرده بود ؛کلم گُلی های سفید تازه، هویج و خیار تُرد، شویدهای بلند و سبز و عطر تند و گرم حبّه های سیر تازه و فلفل های تند و تیز نارنجی و قرمز رو تو ظرف های بلور بزرگ ریخت ، شوریِ نمک رو اندازه کرد و برای بستن راه کَپک در ظرف ها رو محکم بست.

نادر به آرامش نرگس نگاه کرد ، قفل زبانش را محکم بست؛ چای را داغ داغ، هورت، با صدا سر کشید و قند را زیر دندان لِه کرد!.. خاطر نرگس به وسعت یک عشق قدیمی برای نادر عزیز بود؛ گاهی حرف ها در احساسات و عواطف و ترس ها قفل و گم و ناپدید می شود، نادر بین حرف ها چرخید و پیچید؛ لب صحبت را محکم بست و با سکوت نشست تا دلشوره ی حاکم بر وجودش متجاوزانه ، آرام و قرارِ دل نرگس را نگیرد.....

صفحات کتاب :
33
کنگره :
‬‮‭‭PIR۸۳۶۰
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9393393
شابک :
9786222921736
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه نه به مرگ عاشقان