کتاب عاشقانه عالمانه pdf

مهار تهای زیست همدلانه در کنار طلاب و روحانیون

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عاشقانه عالمانه 

کتاب عاشقانه عالمانه نوشته محمود مقدمی است که توسط نشر مهرستان منتشر شده است. تصمیم‌گیری همیشه کار سختی است، به‌ویژه تصمیم‌گیری‌هایی که تعیین‌کنندۀ مسیر زندگی انسان است و معمولاً انسان‌ها نیازمند مشورت و همدلی نزدیکانشان هستند.

عاشقانه‌های عالمانه کتابی است که با رویکرد صمیمانه و ساده به مخاطبان خود، یعنی والدین و خانواده‌هایی که فرزندانشان به تحصیل در حوزۀ اسلامی متمایل‌اند، مهارت‌هایی را می‌آموزد. عناوین کلی این کتاب به این شرح است: دوران تصمیم‌گیری و ورود به حوزه، مواجهۀ خانواده با طلبه در دوران تحصیل، نقش خانواده در ازدواج طلبه، مواجهۀ خانواده با طلبه در دوران معمم‌شدن و مواجهۀ خانواده با طلبه در دوران انجام‌دادن وظایف طلبگی.

خلاصه کتاب عاشقانه عالمانه 

یکی از مراحل مهم عمر کسی که مشتاق زندگی طلبگی است، مرحلۀ تصمیم گیری برای ورود به حوزه است. او می خواهد تصمیمی بگیرد که نه تنها تمام مسیر زندگی دنیا، بلکه مسیر و جایگاه آخرتی خود و خانواده اش را نیز دربرمی گیرد؛ انتخابی سخت، برای مسیری سختتر، طولانی و پُرزحمت و البته با بهترین دستاوردها که برتر از تصور ها است. یکی از این دستاوردها جایگاه سربازی برای حضرت ولی عصر(عج) است. باید توجه کنیم که به سبب جایگاه معنوی همسر یا فرزندمان، گرفتار غرور و خودفریبی نشویم. بله، اگر آن ها هدایتگر باشند و همراهی ما در این هدایتگری اثرگذار باشد، در اجر و پاداش هدایت تک تک مردم، با او شریک هستیم؛ ولی اگر رهزن معنوی شوند، وِزر و وبالش خیلی سنگین بوده و به ما نیز می رسد. باید به او کمک کنیم تا در این تصمیم گیری، جدّی، قاطع و آگاهانه عمل کند. تصمیم گیری وقتی مشکل تر می شود که مسیر یا مسیرهای پیش رو، به اندازۀ کافی روشن نباشد و تصمیم گیرنده در ابتدای جوانی یا نوجوانی بوده و تجربه هایش محدود باشد. سخت تر از آن، زمانی است که بخواهد تصمیمی برخلاف میل و مسیر معمول خانواده بگیرد.

صفحات کتاب :
200
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۷‏‫‬‮‭/م۷ع۲ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۰۷
کتابشناسی ملی :
4682441
شابک :
9786008441151
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه عاشقانه عالمانه