امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,000
خرید چاپی
107,000
15%
ت 90,950
نظر شما چیست؟

کتاب شرح زیارت آل یاسین نوشته ی علی کورانی عاملی و ترجمه ی مسلم خاطری، توسط چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

معرفی کتاب شرح زیارت آل یاسین

توسل به امام زمان (عج) و توجه به آن امام بزرگوار، با جسم و جان هر شیعه ای آمیخته شده و از ابتدای کودکی تا پایان عمر، همیشه به هر طریقی و با هر زبانی، به دنبال توسل و توجه به ایشان هستیم. زیارت آل یاسین زیارتی است که از ناحیه خود امام زمان (عج) به خواندن آن سفارش شده و یکی از بهترین راه ها برای توسل و توجه به آن حضرت می باشد.
استاد بزرگوار و دانشمند نامدار و گرامی جهان شیعه، حضرت آیت الله علی کورانی عاملی، شرحی مختصر و مفید بر این زیارت گرانب ها نگاشتند که همچون دیگر کتاب های ایشان، کتابی ناب و بسیار قابل استفاده است.
اصل کتاب به زبان عربی نگاشته شد و در عالم عرب زبانان بسیار از آن استقبال و استفاده شد، اما با توجه به این که فارسی را می توان زبان غالب شیعیان جهان دانست و چنان که در روایات نیز آمده، بسیاری از یاران و یاوران امام زمان (عج) از بین فارس زبانان خواهند بود، بسیار احساس نیاز می شد که این کتاب گران سنگ به زبان فارسی ترجمه شود. به همین جهت مسلم خاطری به این امر مهم روی آوردند و کتاب حاضر را برای اهل دل فراهم آوردند.

خلاصه کتاب شرح زیارت آل یاسین

تقریبا یـک چـهـارم از مـسـلـمـانـان جـهـان اعـتـقـاد بـه وجـــود امـام زمان (عج) دارند و نیز اعتقاد دارند به این که ایشان غائب هستند و به دستور الهی به همراه جناب خضر(ع) و سپاهیان الهی در پس پرده غیب فعالیت می کنند تا زمانی که خداوند ایشان را ظاهر سازد و ایشان زمین را از عدل و داد پر سازند همان گونه که پر از ظلم و جور شده. بسیاری از مومنین نیز هر روز با زبان های گونا گون و با شیوه های مختلفی که از علما و ائمه (ع) آموخته اند، زیارت های آن حضرت را می خوانند، زیارت هایی که شامل سلام بر آن حضرت، ذکر اوصـاف و مقامات الهی ایشان و درخواست رضایت و دعا و شفاعت از ناحیه آن حضرت اسـت. یکی از زیـارت هـای مشهور آن حـضـرت (ع)، زیـــارت آل یاسین اســت و ایــن زیـــارت بـه این خاطر بدین نام نامیده شده که با سلام بر آل یاسین که خاندان پیامبر (ص) هستند، آغاز شده است.
نویسنده در شرح این زیـارت سعی کــرده است، بیشتر تمرکز بـر معانی و مفاهیم دعـا داشـتـه باشد تا الفاظ دعا، چرا که نفع این کار برای عموم مردم بیشتر است و البته لازم است که به بلاغت اهل بیت (ع) نیز اشاره شود، بلاغتی که مثال زدنی است، چرا که آن بزرگواران و جدشان پیامبر گرامی اسـلا (ص)، فصیح ترین افراد بین عرب بودند و لجام زبان عربی و بلکه تمامی زبان ها در دست آنـان اسـت. زیـارات ائمه (ع) بابی است که اهل ادب با آن آشنا نیستند، مجموعه ای بسیار غنی و قابل بحث و دقت و تأمل، مخصوصا زیارت جامعه کبیره که امام هـادی (ع) آن را تعلیم داده انـد و نیز این ز یـارت آل یاسین (ع) که متنش شباهت زیادی به زیارت جامعه کبیره دارد.
نویسنده ابتدای کتاب درباره سند و متن زیارت سخن به میان می آورد و در فصل بعدی با عنوان مقامات امام زمان (عج) در نزد خداوند متعال، مقامات و سلام های به آن حضرت را بررسی می کنند. این کتاب دو فصل دیگر هم با عناوین زیر دارد:
محبت مومنین نسبت به امام زمان (عج) و ستایش ایشان، شاهد گرفتن امام (ع) بر عقائدمان

برشی از متن کتاب شرح زیارت آل یاسین

خداوند متعال در سوره هود می فرماید:
و به سوی (اهل) مَدْیَنْ، برادرشان شعیب را (فرستادیم) گفت: ای قوم من، خدا را بپرستید. برای شما جز او معبودی نیست. و پیمانه و 
ترازو را کم مکنید. به راستی شما را در نعمت می بینم. ولی از عذاب روزی فرا گیر بر شما بیمناکم و ای قوم من، پیمانه و ترازو را به داد، تمام دهید، و حقوق مردم را کم مدهید، و در زمین به فساد سر برمدارید. ا گر مؤمن باشید، باقیمانده (حلال) خدا برای شما بهتر است، و من بر شما نگاهبان نیستم. گفتند: ای شعیب، آیا نماز تو به تو دستور می دهد که آن چه را پدران ما می پرستیده اند رها کنیم، یا در اموال خود به میل خود تصرّف نکنیم؟ راستی که تو بردبارِ فرزانه ای.
در ایــن آیـــات حـضـرت شـعـیـب (ع) تعبیر بـقـیـة الله را بــرای باقیمانده سود حلال به کار برده و فرموده: بقیة الله برای شما بهتر است، اگر مؤمن باشید. البته این یک قاعده عمومی است که پس از آن که خداوند همه چیز را از انسان گرفت، آن چه را که برای او باقی می گذارد، آن چیز از همه چیز برای او بهتر است.
همچنین برای امامانی که پس از شهادت دیگر ائمه (ع) باقی بـوده انـد نیز از ایـن تعبیر استفاده شـده، چنان که امـام کاظم (ع) هنگامی که امام رضا (ع) به دنیا آمدند به جناب نجمه -مادر امام رضا (ع)- فرمودند: کرامت خدایت برتو گوارا باد ای نجمه، بگیر او را که او بقیة الله در زمین است.
همان گونه که امام مهدی (عج) هم بقیة الله هستند، چرا که ایشان آخرین امامی هستند که خداوند نگه داشته، امام صادق (ع) فـرمـودنـد: هنگامی کـه ظهور کند پشتش را بـه کعبه خـواهـد کرد و سیصد و سیزده مَرد نزد او جمع خواهند شد، و اولین چیزی که می خواند این آیه است: بقیة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین، سپس می گوید: من بقیة الله و حجت الله و خلیفة الله بر شما هستم، پس هیچ سلام کننده ای نیست مگر این که این گونه به او سلام می کند: السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه.

خرید کتاب شرح زیارت آل یاسین

نسخه چاپی کتاب شرح زیارت آل یاسین را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

نکات زیارت آل یاسین

در این زیارت پر خیر و برکت آثار فراوان و نکات بسیاری است که بعضی از این نکات در این کتاب نیز آمده است مثل:
نکته چهارم: منصب خلافت برای امام زمان (عج) متوقف بر حکومت ظاهری ایشان نیست، خلافت و جانشینی از زمان خلقت برای ایشان ثابت است و ایشان در زمان غیبت مشغول انجام کارهای خلیفة الله در زمین هستند که حضرت خضر (ع) و أبدال که سربازان غیبی الهی هستند، به همراه ایشان هستند. بله خلافت و حکومت ظاهری و کامل ایشان در زمان ظهور و برپاداشتن دولت عدل الهی، ظاهر خواهد شد.

متن زیارت آل یاسین

در این کتاب متن زیارت آل یاسین بنا بر روایت طبرسی (ره) در کتاب الاحتجاج و متن و سند زیارت آل یاسین  بنا بر روایت ابن مشهدی (ره) در کتاب المزار آمده و مورد بررسی قرار گرفته شده است.

دانلود کتاب شرح زیارت آل یاسین

شرح زیارت آل یاسین pdf و یا به عبارتی نسخه الکترونیک آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب شرح زیارت آل یاسین

مشخصات کتاب شرح زیارت آل یاسین در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: چاپ و نشر بین الملل
نویسنده: علی کورانی عاملی
مترجم: مسلم خاطری
تعداد صفحه: 179
موضوع: زیارت نامه، امام شناسی
قالب: چاپی و الکترونیک

 

شابک :
9789643048938
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
179
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۷۱/۷
دیویی :
‫‬‮‭۲۹۷/۷۷۷
کتابشناسی ملی :
8751010

کتاب های مشابه شرح زیارت آل یاسین