امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غلبه بر احساسات منفی

کتاب غلبه بر احساسات منفی نوشته تیبو موریس می‌باشد و توسط زهرا افشار ترجمه شده است. این کتاب در انتشارات آلاچیق کتاب منتشر و وارد بازار نشر شده است.

درباره کتاب غلبه بر احساسات منفی

همه ما طی زندگی خود، گستره وسیعی از انواع احساسات را تجربه کرده‌ایم. احساسات، فریبنده‌ترین چیزی است که با آن سروکار داریم و متاسفانه بیشتر ما در مواجهه با قدرت آن شکست می‌خوریم و خود را در برابر طلسم‌های جادویی آن بی‌دفاع می‌بینیم.

احساسات، کیفیت زندگی ما را تعیین می‌کنند و بر تمام جنبه‌های آن تأثیر می‌گذارند. احساسات منفی واکنش‌های عاطفی ناخوشایند و مخربی هستند که می‌توانند عملکرد شما را در زندگی روزمره تحت تأثیر قرار داده و توانایی‌تان را برای دستیابی به اهداف‌ کاهش دهند. غم، ترس، خشم یا حسادت نمونه‌هایی از احساسات منفی هستند که غالباً با آن‌ها مواجه می‌شوید. توجه به این نکته ضروری است که هیچ احساسی ذاتاً بد نیست. کاملاً طبیعی است که در مقطعی از زندگی خود یا در بعضی موقعیت‌های خاص احساسات منفی را تجربه کنید.

این احساسات زمانی مشکل‌ساز می‌شوند که برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کنند و باعث مختل شدن زندگی روزمره‌ی شما شوند. همه‌ی افراد گاهی اوقات احساسات منفی را تجربه می‌کنند، اما در بعضی موارد، این احساسات می‌توانند نشانه‌ی ابتلا به یک بیماری روانی مانند افسردگی یا اضطراب باشد. کتاب «غلبه بر احساسات منفی» به شما کمک می‌کند تا هیجانات درونی خود را بشناسید و با مثبت‌اندیشی و حذف ادارک منفی، کیفیت زندگیتان را بالا ببرید.

گزیده کتاب غلبه بر احساسات منفی

شما بدون خواب و خوراک تا چند روز زنده می‌مانید، اما بدون اکسیژن حتی چند دقیقه هم دوام نمی‌آورید. با اینکه تنفس به طور طبیعی انجام می شود، اما حقیقت این است که بسیاری از مردم نمی‌دانند درست نفس کشیدن یعنی چه. در نتیجه، نمی‌توانند حداکثر نیروی ممکن را به دست بیاورند.

این افراد زودتر از دیگران خسته می‌شوند که این امر تأثیر مستقیمی بر خلق وخوی آن ها می‌گذارد و آن‌ها را در برابر احساسات منفی آسیب‌پذیرتر می‌کند. تنفس صحیح فواید مختلفی دارد. تنفس آرام به شما کمک می‌کند تا اضطرابتان را کاهش دهید. گروچاران سینگ خالسا و یوگی باجان، در کتاب تنفس در راه رفتن: تنفس درست برای بدن، ذهن و روح فواید زیر را برای تنفس آرام برشمرده‌اند:

  • هشت دورۀ تنفسی در دقیقه: کاهش اضطراب و افزایش خودآگاهی؛
  • چهار دورۀ تنفسی در دقیقه: افزایش خودآگاهی، افزایش وضوح بصری و افزایش حساسیت‌های بدن؛
  • یک دورۀ تنفسی در دقیقه: ایجاد ارتباط و همکاری بین دو نیمکرۀ مغز، آرامش چشمگیر و دوری از نگرانی، ترس و اضطراب.
  • تنفس سریع، فوایدی مانند از بین رفتن اضطراب، خودآگاهی، افزایش نیرو و موارد دیگر دارد.
صفحات کتاب :
180
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۶۳۷‬‬
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۸/۱‬‬
کتابشناسی ملی :
8719670
شابک :
9786229435212
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه غلبه بر احساسات منفی