کتاب زن و خانواده

نقش و رسالت زن 3: برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زن و خانواده

کتاب زن و خانواده اثر امیرحسین بانکی پور فرد توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. مقام معظّم رهبری(مدّظلّه العالی) با عنایت به مباحث حقوقی و اجتماعی زنان همواره محوریّت خانواده را در مباحث زنان مدّنظر داشته اند.

با توجّه به اینکه در این دوران، هجمه های فرهنگی دشمنان از طریق انواع رسانه ها و وسایل ارتباطی، سلامت جنسی جوانان را هدف گرفته است که با درنظرگرفتن جوان بودن جمعیّت کشور، این امر چشم اسفندیار نظام محسوب می شود و برای جلوگیری از آن راهی جز پایین آوردن سنّ ازدواج و گسترش ازدواج های سهل و آسان، موفقِ آگاهانهِ پایدار و به هنگام و توجّه بیش از پیش به خانواده نیست؛ بنابراین برای رفع موانع و تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل و تحکیم خانواده باید با درنظرگرفتن دیدگاه های معظّمٌ له به همراه یک عزم ملّی، فرهنگ سازی گسترده ای صورت گیرد؛ لذا در این کتاب سعی شده است تا دیدگاه های معظّمٌ له در حوزه ی ازدواج و خانواده با محوریّت زن استخراج گردد. با نگاه به فهرست تفصیلی کتاب زن و خانواده می توان خلاصه و چکیده ی فرمایشات ایشان را در این حوزه به دست آورد.

در استخراج، گردآوری و دسته بندی سخنان معظّمٌ له و ارائه ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی ها و پیام های ایشان درباره ی زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال1392حتّی سخنانی که رسانه ای نشده است مانند توصیه هایی که هنگام خواندن خطبه ی عقد به جوانان داشته اند امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ له موجود بوده، مورد بررسی قرار گرفته است که حجم گسترده ی آن ها، توجّه و اهتمام رهبرمعظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می دهد.

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‫DSR1692‭‬‭‭‬ /ز9‫‭ز94 1393
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
3437077
شابک :
‭978-964-2951-82-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه زن و خانواده (نقش و رسالت زن)