امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«آیا فرزندتان برای مدرسه آماده است؟» نوشته دکتر ساندرا هریوت، عضو دپارتمان خدمات اجتماعی و خانوادگی دولت استرالیا و ایوان بیل، روانشناس و پژوهشگر است.
در بریده‌ای از پیشگفتار کتاب می‌خوانیم:
«همه‌ی ما والدین می‌خواهیم فرزندان‌مان افراد موفقی باشند. از آنها انتظار داریم در مدرسه عملکردی خوب داشته باشند، چرا‌که یاد گرفته‌ایم آینده‌ی آنها به نوع عملکردشان در مدرسه بستگی دارد. مشکل اینجاست که ما والدین، غالباً مسئولیت موفق‌شدن فرزندان‌مان را بر دوش مدرسه می‌اندازیم، چرا‌که نمی‌دانیم چگونه با آموزش مهارت‌های مناسب برای یادگیری، فرزندان‌مان را آماده‌ی رفتن به مدرسه کنیم.
موضوع اصلی این کتاب نیز درباره‌ی همین آماده‌سازی است. در این کتاب به دنبال این هستیم که به والدین راه و رسم آماده ساختن فرزند‌شان را برای یادگیری نشان دهیم. این کار نه‌تنها به کودکان کمک می‌کند سال‌تحصیلی را ساده‌تر شروع کنند، بلکه به آنها در پرورش مهارت‌های یادگیری گوناگون در طول زندگی نیز کمک می‌کند.
این کتاب بر مبنای یافته‌های تحقیقات و نه صرفاً عقاید و نظریه‌های نویسندگان کتاب است. با این‌حال، تکنیک‌های کتاب به شیوه‌ای روشن، کاربردی، و سودمند برای والدین ارائه شده است. در این کتاب بر اهمیت این موضوع که والدین به شیوه‌ای ساده تجارب یادگیری مناسبی را برای کودکان فراهم کنند، تأکید شده است. مطالب کتاب با معرفی شیوه‌های متفاوت یادگیری کودکان و آنچه که آنها را به یادگیری تشویق می‌کند آغاز می‌شود و با اشاره به اهمیت یادگیری از طریق بازی، بهبود تمرکز، نکاتی برای کمک به کودکان برای کنارآمدن با دیگران، و داشتن انتظارات واقع‌بینانه از فرزندان‌مان، ادامه می‌یابد. این کتاب به جای تمرکز بر امر آموزش، از والدین دعوت می‌کند فرآیند یادگیری فرزند خود را ساده‌تر بگیرند و از بودن در کنار او طی فرآیند یادگیری لذت ببرند، به نحوی که موجب افزایش یادگیری آنان شود و در ادامه از برخی باورهای نادرستِ رایج درباره‌ی یادگیری پرده برمی‌دارد.»
شابک :
978-600-95931-3-2
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
185
کنگره :
‫‬‭LB1132‫‬‭/ھ4آ9 1394
دیویی :
‫‬‭152/334
کتابشناسی ملی :
4108712

کتاب های مشابه آیا فرزندتان برای مدرسه آماده است؟